Fonduri publice irosite: rețeaua de troleibuz din Mediaș este nefuncțională după 14 ani de la finalizarea investiției. Senatorul AUR Gheorghe-Adrian Cătană sesizează Ministerul Dezvoltării și Curtea de Conturi

Linia de troleibuz din Mediaș nu a fost dată în folosință până la această oră, deși operatorul de transport local a finalizat investiția în 2009. Gheorghe-Adrian Cătană, senator AUR de Sibiu, a sesizat această situație Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administraţiei şi Curtea de Conturi a României.

În sesizarea înaintă către cele două instituții, Gheorghe-Adrian Cătană precizează următoarele aspecte:

„în anul 2008, în municipiul Mediaş, S.C Meditur S.A, operatorul de transport local cu capital integral public, acţionar unic fiind Consiliul Local Mediaş, a derulat şi finalizat o investiţie în valoare de aproximativ un milion de lei pentru extinderea reţelei electrice de troleibuz pană la ieşirea din oraş. Investiţia a fost finalizată şi recepţionată în anul 2009.

În urma auditului efectuat în anul 2016 la U.A.T. Mediaş, inspectorii Camerei de Conturi Sibiu au constatat, conform documentaţiei înregistrate la primăria Mediaș cu nr. 3627 din 14/03/2016, că această lucrare nu a fost folosită în cei 7 ani scurşi de la recepţie. Nu este de mirare că inspectorii auditori au stabilit că nefolosirea reţelei a produs un prejudiciu de 700 de mii lei cetățenilor”.

Senatorul precizează că, în urma auditului, pentru a remedia situația, Primăria Mediaș a demarat construcţia unui sens giratoriu la ieşirea din oraş, care să asigure manevra de întoarcere a troleibuzelor. Doar că, deși proiectul a fost finalizat, linia de troleibuz este încă nefuncţională.

Având în vedere situație prezentată, senatorul AUR Gheorghe-Adrian Cătană solicită Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administraţiei şi Curtea de Conturi a României să transmită un răspuns la următoarele întrebări:

  1. La cât se ridică astăzi prejudiciul nepunerii în funcţiune a liniei de troleibuz dacă în 2016 era de 700 mii de lei?
  2. În municipiul Alba lulia, supranumit „oraşul giratoriilor”, costul unui sens giratoriu este de 10 ori mai mic decât cel construit în Medias. În mod logic apare întrebarea: cu cât se mărește costul prejudiciului nepunerii în funcţiune a liniei de troleibuz amintite mai sus din cauza construcţiei acestui sens giratoriu?
  3. În condiţiile în care municipiul Mediaș este îndatorat cu aproximativ 27 milioane de euro, iar cheltuielile de funcţionare depășesc veniturile proprii, consider că a devenit problematică administrarea orașului în viitorul apropiat si orice sumă de bani, care poate fi atrasă sau recuperată la bugetul local, nu poate fi decât benefică. Ce măsuri veţi lua pentru recuperarea prejudiciului?
  4. Vă rog să-mi comunicaţi dacă si cum s-a recuperat prejudiciul stabilit prin raportul de audit al Camerei de Conturi Sibiu efectuat la UAT Mediaș în anul 2016.
  5. În condiţiile în care linia de troleibuz nu este funcţională nici după 14 ani de la recepţie, vă rog să-mi comunicaţi dacă acest prejudiciu a fost recalculat, precum si la ce valoare se ridică astăzi, cine se face vinovat de crearea lui si ce masuri de recuperare s-au stabilit.