Titi Aur: „Doi şoferi, unul după altul, nu ştiau să dea cu spatele. Ies pe stradă, dar sunt nepregătiţi”
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a evidenţiat noi probleme în ceea ce priveşte şoferii români după o experienţă personală. Acesta spune, însă, că în România ar fi nevoie de măsuri coerente pentru ca şoferii să fie responsabilizaţi. Una dintre acestea face referire chiar la asigurările RCA.
”Eram la un restaurant în faţa căruia se afla o parcare în pantă. Două maşini, una după alta, care voiau să iasă din parcare, şi trebuiau să o facă cu spatele. Am asistat la nişte scene… Ca să coboare o uşoară pantă cu spatele, două maşini, una după alta, am stat aproape 10 minute la fiecare. Nu ştiau să meargă cu spatele. Trăgeau de volan în partea în care nu trebuie. Am asistat apreciind cam ce înseamnă şoferii din România.
Mergem în Italia sau Franţa, pe o străduţă îngustă din munţii Alpi, şi vedem că vine un tânăr, o bătrână, oricine, şi parchează maşina perfect. La noi, chiar dacă e mult spaţiu, nu putem. Doi şoferi, unul după altul, nu ştiau să meargă cu spatele. Aceia, după ce au ieşit cu greu din parcare, au plecat pe stradă şi sunt consideraţi şoferi normali. Ei sunt complet nepregătiţi! La noi nu te învaţă nimeni.
Apoi, nu te ajută nimeni. Nu există campanii, forme de ajutorare. Nu există să vină un şofer să spună că el nu prea a înţeles şi să i se mai explice o dată.
În ultimul rând, nu avem o lege coerentă, astfel încât măsurile să fie corecte şi aplicabile. Ce ţi se întâmplă dacă faci drifturi în parcare? Amendă pentru nerespectarea liniştii publice. Dacă am avea puncte de penalizare la asigurare, spre exemplu? În Suedia, spre exemplu, poliţia anunţă asiguratorul de fiecare dată când faci acţiuni considerate periculoase, pentru tine şi pentru alţii.
» Aflați mai multe informații aici.