Sorin Grindeanu anunță începerea planului de restructurare la CFR: „Punem în aplicare ce s-a angajat statul român prin PNRR, nu înseamnă disponibilizări”
Infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructură propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant, a declarat, duminică seara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
El a precizat că incendiul care s-a produs duminică la locomotiva unui tren de marfă pe raza localităţii Brazi, încărcat cu azotat de amoniu, este unul regretabil, dar “nu e nici primul şi din păcate nu va fi nici ultimul incident de acest tip”.
“Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă (…), este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a precizat Sorin Grindeanu, la Digi 24.
Întrebat ce va face pentru a rezolva astfel de situaţii, în condiţiile în care incidentul de duminică a produs întârzieri de zeci şi chiar sute de minute mai multor trenuri de călători, ministrul a reamintit că locomotivele şi materialul rulant sunt învechite. “Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română n.r.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii şi pe de altă parte, achiziţia de material rulant”,
» Aflați mai multe informații aici.