În semn de protest faţă de ordonanţa „trenuleţ”, sindicaliştii de la metrou vor ieşi în stradă la Guvern şi vor aplica o grevă de exces de zel
Sindicaliștii de la Metrou amenință cu noi proteste, după ce ordonanța-trenuleț a anulat drepturile negociate de sindicat atât cu conducerea Metrorex, cât și cu guvernul Ciolacu. Metroul din București transportă zilnic aproape un milion de călători.
Sindicaliștii vor picheta Ministerul Finanțelor și vor manifesta în fața Guvernului săptămâna viitoare. Apoi, vor intra în grevă japoneză, iar după aceea într-o grevă de exces de zel.
„Vom avea o manifestație în fața Guvernului”
Ordonanța-trenuleț nu mai permite angajările, promovările de personal și nici acordarea drepturilor negociate în Contractul Colectiv de Muncă înregistrat la începutul lunii decembrie 2024.
„USLM va picheta Ministerul Finanțelor, la care am trimis deja două adrese să le explicăm situația din metrou și, totodată, vom avea o manifestație în fața Guvernului săptămâna viitoare, în care sper să mai avem o discuție cu domnul prim-ministru,”, a declarat, liderul USLM, Marian Artimon.
El a adăugat că ordonanța-trenuleț a anulat tot ceea ce s-a negociat timp de trei luni. „Acum ni se spune că nu mai e valabil ce am discutat și am înregistrat la ITM”, a explicat Artimon.
„Grevă de exces de zel”
„USLM va declara foarte repede o grevă japoneză la început, după care va urma o grevă de exces de zel.
Adică ne vom uita foarte atent în instrucțiile de serviciu ce ne permit să facem atâta timp cât nu avem banii necesari pentru echipament de protecție, atâta timp cât nu ni se mai asigură alimentația de protecție și întărirea organismului, pentru că ne desfășurăm activitatea în condiții speciale de muncă în subteran – pulberi, pilituri, umiditate”, a mai spus liderul sindical.
Acesta mai spune că, dacă ar trebui să respecte instrucțiile de serviciu, niciun tren de la metrou nu ar trebui să fie în circulație.
„O persoană îndeplinește 3 funcții, deși în mod legal instrucția de serviciu spune: o persoană predă trenul, alta certifică că e bun de mers în circulație și o altă persoană pleacă cu trenul. La noi aceeași persoană îl scoate că e bun de circulație, îl predă, îl preia și pleacă cu el în circulație”, a spus acesta.