Raport Comisia Europeană: Doar 24% dintre utilizatorii de internet din România utilizează serviciile publice digitale, în comparație cu media UE de 74%
Doar 24% dintre utilizatorii de internet utilizează serviciile de e-guvernare (servicii publice digitale), în comparație cu media UE de 74%, potrivit raportului Comisiei Europene privind stadiul evoluției deceniului digital.
Doar 24% dintre utilizatorii de internet utilizează serviciile de e-guvernare (servicii publice digitale), în comparație cu media UE de 74%, potrivit raportului Comisiei Europene privind stadiul evoluției deceniului digital.
România are un scor de 48 în ceea ce privește serviciile publice digitale pentru cetățeni, față de media UE de 77. În mod similar, scorul pentru serviciile publice digitale pentru întreprinderi este de 45, sub media UE de 84, dar în curs de recuperare a decalajelor față de aceasta.
Aceste scoruri destul de scăzute sunt consecvente în diferitele dimensiuni ale studiului eGovernment Benchmark (de exemplu, asistența pentru utilizatori, ușurința în utilizarea telefoanelor mobile, transparența furnizării de servicii, designul și datele cu caracter personal, precum și formularele precompletate).
Comisia recomandă României să își intensifice eforturile de digitalizare a serviciilor publice
Comisia Europeană transmite ca România să își intensifice eforturile de digitalizare a serviciilor publice. În special, România ar trebui să continue să pună în aplicare rapid și eficient măsurile planificate, inclusiv prin intermediul PNRR deoarece acestea reprezintă o oportunitate majoră pentru transformarea digitală a administrației publice, cu beneficii semnificative pentru cetățeni și întreprinderi.
PNRR-ul din România a contribuit cu aproximativ 1 570 de milioane euro la transformarea digitală a administrației publice. În ceea ce privește evoluțiile importante din ultimul an, Legea interoperabilității nr. 242 din 20 iulie 2022 a intrat în vigoare și se așteaptă ca, pe termen mediu, să îmbunătățească semnificativ calitatea serviciilor publice, trasabilitatea și transparența. Odată cu implementarea platformei naționale de interoperabilitate, instituțiile publice nu vor mai avea dreptul de a solicita informații care se găsesc pe platforma națională de interoperabilitate, iar prezența fizică a cetățeanului la ghișeu va fi redusă treptat. În plus, serviciile publice digitale esențiale vor fi disponibile și la nivel transfrontalier.
Aceste scoruri destul de scăzute sunt consecvente în diferitele dimensiuni ale studiului eGovernment Benchmark (de exemplu, asistența pentru utilizatori, ușurința în utilizarea telefoanelor mobile, transparența furnizării de servicii, designul și datele cu caracter personal, precum și formularele precompletate).
Comisia recomandă României să își intensifice eforturile de digitalizare a serviciilor publice
Comisia Europeană transmite ca România să își intensifice eforturile de digitalizare a serviciilor publice. În special, România ar trebui să continue să pună în aplicare rapid și eficient măsurile planificate, inclusiv prin intermediul PNRR deoarece acestea reprezintă o oportunitate majoră pentru transformarea digitală a administrației publice, cu beneficii semnificative pentru cetățeni și întreprinderi.
PNRR-ul din România a contribuit cu aproximativ 1 570 de milioane euro la transformarea digitală a administrației publice. În ceea ce privește evoluțiile importante din ultimul an, Legea interoperabilității nr. 242 din 20 iulie 2022 a intrat în vigoare și se așteaptă ca, pe termen mediu, să îmbunătățească semnificativ calitatea serviciilor publice, trasabilitatea și transparența. Odată cu implementarea platformei naționale de interoperabilitate, instituțiile publice nu vor mai avea dreptul de a solicita informații care se găsesc pe platforma națională de interoperabilitate, iar prezența fizică a cetățeanului la ghișeu va fi redusă treptat. În plus, serviciile publice digitale esențiale vor fi disponibile și la nivel transfrontalier.