Raisa Enachi (AUR) semnalează lipsa condițiilor în școli pentru copiii cu dizabilități

Dreptul la educație al copiilor cu dizabilități din România nu este respectat, susține deputata AUR Raisa Enachi, semnalând lipsa unui sistem robust de monitorizare a datelor privind copiii cu dizabilități (CES). Enachi vine în sprijinul copiilor cu dizabilități din România, adresându-se ministrului Educației Sorin Cîmpeanu pentru a dezvolta programe dedicate și a aplica sistemul portofoliilor educaționale pentru monitorizarea evoluției copilului pe durata școlarizării.

Școlile speciale sunt cu adevărat speciale si trebuie să rămână, iar integrarea copiilor cu cerințe speciale în învățământul de masă trebuie să fie susținută într-o manieră adaptată nevoilor fiecărui copil cu CES și într-o manieră treptată. Propun publicarea raportului ce privește testarea realizată periodic a personalului didactic care lucrează cu copiii cu dizabilități din România și care sunt măsurile concrete pe care le au în vedere serviciile de consiliere şi orientare a carierei absolvenților de liceu cu CES, în funcţie de specificul şi nevoile elevilor. Mai mult, când estimați că vor fi asigurate fondurile necesare pentru conectarea școlilor la internet și când va fi asigurată infrastructura necesară bunei desfășurări a procesului educațional”, a declarat Enachi.

În România sunt 181 școli speciale dedicate în care învață 19.916 elevi cu cerințe educaționale speciale. Cei mai mulți elevi sunt înmatriculați la nivel gimnazial – 29.558, la ciclul  primar sunt 19.487, liceu – 10.350, postliceal 338, iar în învățământul preșcolar se regăsesc 3581 de copii cu CES.

Consilierea educațională include o varietate de repere psiho-educative pentru dezvoltarea mentală, emoțională, fizică și socială a copiilor și adolescenților. Prin problemă educaţională se înțelege o situaţie dificilă pentru copiii care se adresează profesorului, consilierului sau chiar părintelui.