Profesoară nevăzătoare: Mă simt respectată de către elevi, nu de către stat

Laura Stifter este profesoară de Religie şi Ştiinţe Socio-Umane la Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti și Profesor MERITO 2021. Este nevăzătoare, dar a studiat în învățământul de masă și promovează educația incluzivă, învățându-și elevii să gândească critic. Crede că “pe termen lung trebuie să formăm generații de profesori mult mai empatici, profesori care să înțeleagă elevii și lucrurile se vor schimba” în ceea ce privește educația incluzivă în sistemul de învățământ din România.Ce înseamnă respectul pentru tine ca profesor?

Laura Stifter: Respectul este cu siguranță corelat și cu alte valori. L-aș vedea ca pe o îmbinare între simpatie, încredere și recunoștință. Atunci când respecți pe cineva, îl respecți în primul rând pentru ceea ce este, într-un mod necondiționat, ca persoană, ca ființă umană și de asemenea, îl respecți pentru anumite realizări și asta te determină să îi acorzi încredere. De foarte multe ori, dacă ne gândim la persoanele importante din viața noastră pe care le respectăm, ne gândim și la recunoștință. Respectul îl asociem cu părinții noștri, cu profesorii noștri care ne-au format, cu alte persoane care ne-au marcat viața într-un mod sau altul, pe care le-am cunoscut în momente cheie din viața noastră și ne-au influențat în mod decisiv: un angajator care ne-a oferit prima dată un loc de muncă și acolo ne-am început cariera, un prieten care ne-a ajutat să luăm o decizie într-un moment critic. De aceea aș asocia respectul cu simpatie, cu încredere, o persoană pe care o respecți are o anumită autoritate morală să spunem în relația cu tine și cu ideea de recunoștință.

Crezi că profesorii sunt respectați în România?

Laura Stifter: Mă simt foarte clar respectată de către elevi. Nu mă simt atât de respectată de către stat. Legile și reglementările care există în domeniul educației nu îi respectă foarte mult pe profesori,

 » Aflați mai multe informații aici.