Probleme la finalizarea Autostrăzii Vest – lucrările sunt blocate din cauza unui segment de pădure ce trebuie defrișat. Andrei Hangan (AUR) solicită Ministerul Mediului un punct de vedere

Finalizarea Autostrăzii Vest (Lugoj – Deva) ar putea fi întârziată ca urmare a unei probleme birocratice – este vorba despre un segment de 18 hectare de pădure, care trebuie scos din fondul forestier și defrișat pentru a permite continuarea lucrărilor, lucru care se poate face printr-un ordin de ministru. Dacă autoritățile nu acționează rapid, calendarul lucrărilor va fi modificat, iar dezvoltarea infrastructurii din această zonă va avea de suferit, avertizează senatorul AUR Andrei Hangan.

Potrivit informațiilor, chiar dacă decopertările au început deja, Ministerul Mediului încă nu a eliberat autorizarea pentru defrișarea pădurii, deoarece trebuie identificați și marcați individual toți copacii care urmează să fie tăiați. Constructorii speră să înceapă lucrările în forță în noiembrie, dar acest lucru depinde de obținerea Autorizației de Construire și a ordinului de ministru pentru scoaterea pădurii din fondul forestier.

Având în vedere situația prezentată mai sus, Andrei Hangan a sesizat problema Ministerului Mediului și a solicitat informații privind pașii ce urmează a fi făcuți de către autorități în vederea deblocării lucrărilor la Autostrada Vest.

În context, senatorul a reamintit că proiectul autostrăzii a suferit modificări semnificative, spre exemplu implementarea tunelurilor pentru urși, dar și ajustări tehnice, care au necesitat o revizuire a acordului de mediu.

„Problema defrișării pădurilor pentru dezvoltarea infrastructurii este una sensibilă. Chiar dacă autostrada Vestului aduce beneficii economice și de mobilitate, trebuie găsit un echilibru între dezvoltare și protejarea mediului înconjurător”, a subliniat Andrei Hangan.

Parlamentarul a solicitat Ministerului Mediului răspuns la următoarele întrebări:

  • Care este poziția actuală a Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor cu privire la scoaterea din fondul forestier și defrișarea acestei păduri pentru Autostrada Vestului?
  • Ce măsuri sunt luate pentru a asigura că tăierea pădurii se va face în conformitate cu reglementările de mediu și conservarea biodiversității?
  • Cum poate Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor contribui la minimizarea impactului asupra mediului în timpul construcției autostrăzii Vestului?
  • Există planuri sau strategii pentru înlocuirea pădurilor tăiate în acest proiect, pentru a menține echilibrul ecologic?
  • Cum intenționează Ministerul să asigure că procedurile birocratice necesare pentru acest proiect vor fi finalizate în timp util, pentru a evita întârzieri majore în dezvoltarea Autostrăzii Vestului între Lugoj și Deva?