Prețuri exorbitante pe litoralul românesc. Turiștii plătesc 200 de lei pentru un a pune un cearceaf pe „pat de scoici”

De la 1 iulie, pe litoralul românesc preţurile au explodat, fie că este vorba despre cazare, mâncare sau alte servicii. Tot mai mulţi români iau în considerare deja pentru anul viitor destinaţii din afara ţării, unde preţurile sunt mult mai mici.

După ce un român a distrubuit pe reţelele de socializare un bon de la o unitate de alimentaţie din staţiunea Mamaia, potrivit căruia a plătit 7 lei pentru un mic, din ce în ce mai multe persoane care au fost sau sunt vara aceasta pe litoralul românesc au început să posteze bonurile fiscale cu sumele pe care le-au plătit pentru o masă, un suc, o bere etc sau cu preţurile afişate în dreptul meniurilor din restaurante. Dacă la acestea mai adaugi şi costul zilnic al şezlongului cu umbrelă de pe plajă, deja ţi se învârteşte capul.

La o autoservire din Mamaia, tradiţionalii mici care sfârâie pe grătarul oricărui român au ajuns un produs „de lux”, din moment ce costă 7 lei unul singur, cu un pic de muştar lângă. Nici hamsiile nu sunt tocmai ieftine, la 14 lei porţia, adică 140 lei kilogramul. Cartofii prăjiţi şi ardei copţi au ajuns să coste 70 lei kg, iar ciupercile – 100 lei, relatează RomâniaTV.

„Exagerat de scump. Mi-ar trece pofta. Aşa ajung unii bogaţi”, „Preturi de Tenerife, jeapca pe față… nu e prost ăla care cere, ci ăla care dă… dezgustător”, „De vină sunt cei ce cumpără”, sunt câteva dintre comentariile lăsate de diverşi utilizatori la postarea cu preţul unui mic.

„Dacă mergeai la împinge tava prin Constanța, nu mai aveau ei clienți și prețuri ca astea”, recomandă cineva.

Este adevărat că, faţă de anul trecut, preţurile la carne şi la legume şi fructe au crescut considerabil, dar cele practicate pe litoralul românesc sunt exagerate, este concluzia celor mai multor persoane care continuă să posteze pe reţelele de socializare bonuri cu sume astronomice pe care le-au plătit în diverse staţiuni.


Pe unele plaje private, plăteşti şi dacă stai pe cearşaf

Cei care aleg să meargă în concediul de vară pe litoral o fac pentru că vor să se bucure de plajă şi de apa mării. Pentru un pic de umbră, totuşi, unii optează pentru baldachin, alţii pentru şezlong, dar sunt şi mulţi dintre cei care preferă „stilul clasic” adică să stea la soare întinşi pe cearşaful adus de acasă.

Numai că pe unele plaje private şi acesta se plăteşte, iar faptul că trebuie să plătească pentru un petic de nisip îi nemulţumeşte pe mulţi turişti. Este cazul unei plaje aflate în administrarea unui operator privat din Mamaia, care nu numai că are tarife mai mari decât în străinătate pentru serviciile sale, ci, în plus, percepe taxă şi pentru amplasarea cearşafului şi a stabilit şi un program de stat pe plajă, de la ora 8.30 la ora 20.00.

Aici, turiştii plătesc, ca la stadion sau la teatru, în funcţie de poziţia pe care o aleg pe plajă, rândul 1, 2 sau 3 de şezlonguri ori cu cearceaful sau prosopul în fața primului rând de șezlonguri, chiar la malul mării, acesta fiind cel mai scump loc:

Rândul 1 – două șezlonguri +umbrelă – costă 150 de lei/zi

Rândul 2 – două șezlonguri + umbrelă – costă 120 de lei/zi

Rândul 3 – două șezlonguri + umbrelă – costă 100 de lei/ zi

Loc cearșaf în fața rândului 1 (1.4 x 2 m)- 200 de lei/zi.

Reprezentanţii complexului din Mamaia au explicat de ce percep taxă pentru ceaşafurile de pe plajă.

„Plaja şi restaurantul complexului sunt destinate exclusiv rezidenţilor şi invitaţilor acestora. Tariful solicitat pentru amplasarea cearşafurilor în alte zone decât cea alocată acestora este menit să descurajeze comportamentul clienţilor din afara complexului care se aşează cu cearşaful în faţa primului rând de umbrele, nu în zona alocată acestora, conform legii”, au explicat ei pentru Ziare.com.

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România a iniţiat o campanie şi va urmări modul în care sunt sau nu respectate drepturile turiştilor care au ales să-şi petreacă vara pe malul Mării Negre. „Senzații tari pe litoralul românesc! 200 de lei trebuie să scoată din buzunar acei turiști care vor să facă plajă pe cearșaful așezat pe pat de scoici concasate! «Plaja este domeniu public! Cunoaște-ți drepturile!» – campania națională de informare și educare a consumatorilor organizată de Asociația Pro Consumatori, ediția a V-a!” este mesajul acestei campanii.