Podul peste Dunăre de la Brăila, fără drumuri de acces, rămâne un „muzeu”. Senatorul AUR Andrei Hangan se implică în finalizarea construcției

Construcția podului peste Dunăre de la Brăila este însoțită de o problemă, chiar dacă proiectul va fi finalizat în termenii contractului. Este vorba de 20 de km de șosele și drumuri de acces, printre care drumul principal Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Senatorul AUR Andrei Hangan opinează că, în momentul actual, finalizarea drumurilor de acces aferente podului peste Dunăre de la Brăila reprezintă o prioritate. Hangan avertizează că fără aceste drumuri de legătură, impunătorul pod ar rămâne un „muzeu”, o lucrare ce nu ar putea fi folosită. În acest context, senatorul AUR se adresează ministrului interimar al Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu, în vederea urgentării procesului de construcție a drumului.

Care este perspectiva ministerului Transporturilor și Infrastructurii cu privire la necesitatea prioritizării finalizării drumurilor de acces aferente podului peste Dunăre de la Brăila și care este stadiul actual al drumurilor de acces aferente podului? Totodată, ne întrebăm când vor fi finalizate aceste lucrări și în ce măsură se implică ministerul pe care îl conduceți, astfel încât orice situație de impractibilitate a podului peste Dunăre de la Brăila să fie evitată, iar drumurile de legătură să fie operabile în timp util?”, a întrebat senatorul AUR Andrei Hangan.

În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

Dincolo de podul propriu-zis, proiectul prevede și realizarea a peste 23 de kilometri de drum expres pentru a conecta podul. Despre aceste drumuri însă avertiza Asociația Pro Infrastructura în toamna trecută că există întârzieri considerabile ce ar putea transforma podul peste Dunăre „în (probabil) cel mai rușinos muzeu din istorie”.

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.