Nicolae Ciucă refuză majorarea salariilor profesorilor cu 40%: „Nu pot promite ceea ce nu se poate”
Nicolae Ciucă a făcut anunțul care a enervat și mai tare greviștii din Educație. Premierul de la PNL a declarat că nu poate satisface solicitările cadrelor didactice, aflate în stradă. Astfel, anul școlar ar putea fi înghețat.
Joi, aflat la Cluj-Napoca, premierul Nicolae Ciucă a fost întrebat despre rotativa guvernamentală, care ar putea fi pusă în pericol din cauza grevei.
„Depinde de noi toţi şi depinde de a înţelege situaţia şi contextul în care ne aflăm. Încă de la începutul acestei acţiuni de protest a sindicatelor din Educaţie am căutat să demonstrăm că înţelegem şi că, într-adevăr, profesorii din România (…) merită recunoştinţa noastră şi să fie situaţi pe grila de salarizare acolo unde noi ne-am asumat (…) că trebuie să fie”, a comentat Nicolae Ciucă.
Potrivit reacției primului-ministru, greviștii mai au mult de luptat pentru a obține majorările salariale, plus indexarea cu rata inflației.
„Am rugat şi îi rog în continuare, fac apel să înţeleagă să nu ne împingă să facem aceleaşi greşeli care s-au făcut în aceşti 30 de ani”, a mai afirmat premierul, care a discutat despre devansarea procedurilor pentru elaborarea legii salarizării.
„În acest moment, îi rog încă odată, sincer şi onest (…) nu pot să le promit acum şi nu voi promite niciodată ceea ce nu se poate realiza. Nu voi face niciodată ceva ce cred că este greşit”, a mai afirmat președintele PNL, potrivit căruia într-o lună şi jumătate situaţia ar putea fi realizată.
Continuă greva din Educație. Guvernul PSD + PNL + UDMR, în mare pericol
Marius Nistor, unul dintre liderii sindicaliști, a explicat ferm că profesorii vor salarii majorate, bonusurile promise, indexarea cu rata inflației a veniturilor lunare, nu „pomeni”.
„Guvernul nu a înțeles absolut nimic. Nu poți veni în fața corpului profesoral și să le oferi aceste așa-zise stimulente. Aveau nevoie de salarizare decentă. Nu și-au luat niciun angajament legat de salarizare.
Acea lege unitară de salarizare, care va fi negociată din data de 15 iulie încolo, nu oferă nicio garanție că va fi respectat statutul celor care lucrează în sistem. V-am spus, repet acest lucru, guvernanții n-au înțeles nimic”, a declarat Nistor.
Protestele furioase ale cadrelor didactice continuă. Pentru vineri, se anunță mișcări masive, la care ar putea lua parte și simpli cetățeni, elevi și cadre didactice.
Miercuri, Comisia Europeană a transmis un document în care a precizat că profesia de dascăl a ajuns să fie uitată de Guvernul României.
„Creșterea calității educației depinde de îmbunătățirea politicilor legate de profesia de profesor. 30 % dintre profesorii din România au peste 50 de ani, iar numărul total de cadre didactice se preconizează că va scădea odată cu populația școlară. Prin urmare, orice reformă a recrutării sau a formării inițiale a cadrelor didactice va afecta doar o minoritate a profesiei în următoarele decenii.
Prin urmare, creșterea calității învățământului presupune să se lucreze în primul rând cu cadrele didactice existente. Un procent ridicat de cadre didactice participă la dezvoltarea profesională, dar conținutul și modul de desfășurare a cursurilor nu sunt percepute ca fiind suficient de adaptate la nevoile lor”, a transmis Bruxellesul.Acea lege unitară de salarizare, care va fi negociată din data de 15 iulie încolo, nu oferă nicio garanție că va fi respectat statutul celor care lucrează în sistem. V-am spus, repet acest lucru, guvernanții n-au înțeles nimic”, a declarat Nistor.
Protestele furioase ale cadrelor didactice continuă. Pentru vineri, se anunță mișcări masive, la care ar putea lua parte și simpli cetățeni, elevi și cadre didactice.
Miercuri, Comisia Europeană a transmis un document în care a precizat că profesia de dascăl a ajuns să fie uitată de Guvernul României.
„Creșterea calității educației depinde de îmbunătățirea politicilor legate de profesia de profesor. 30 % dintre profesorii din România au peste 50 de ani, iar numărul total de cadre didactice se preconizează că va scădea odată cu populația școlară. Prin urmare, orice reformă a recrutării sau a formării inițiale a cadrelor didactice va afecta doar o minoritate a profesiei în următoarele decenii.
Prin urmare, creșterea calității învățământului presupune să se lucreze în primul rând cu cadrele didactice existente. Un procent ridicat de cadre didactice participă la dezvoltarea profesională, dar conținutul și modul de desfășurare a cursurilor nu sunt percepute ca fiind suficient de adaptate la nevoile lor”, a transmis Bruxellesul.