Haos în Bucureşti. Podul Grant se închide pe un sens. Cât vor dura reparațiile

Șoferii care circulă zilnic pe Podul Grant trebuie să-şi aleagă alt traseu. Va fi haos în zonă pentru că încep reparațiile şi se va circula pe un singur.

Podul Grant se închide complet din 15 octombrie, pe sensul dinspre Crângași către strada Turda pentru maşini. Iar tramvaiele vor circula alternativ. Urmează cinci luni cu restricții majore de circulație în zona de nord-vest a Capitalei. Mai exact, Podul Grant se închide până în martie anul viitor, pe sensul dinspre Crângași către strada Turda, a anunțat directorul Administrației Străzilor București.

Podul Grant, închis. Se va circula doar pe sensul reparat Turda-Crângași


Va fi afectat și transportul în comun. Linia de tramvai 41, una dintre cele mai aglomerate din București, va circula cu macaz pe o singură linie, în ambele direcții. Șoferii vor fi deviați pe Calea Giulești și pe Pasajul Basarab, două artere oricum foarte aglomerate.

Primăria Capitalei a început reparațiile Podului Grant în 2019, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție. Motivul a fost pentru că municipalitatea a rămas fără fonduri.

În luna august au pornit lucrările, întâi acționându-se asupra bretelelor podului. La începutul lunii septembrie, Nicușor Dan anunța că lucrările avansează și din octombrie vor demara lucrările la structura de rezistență a podului – partea principală a acestuia.

Lucrările efectuate la Podul Grant

Tot sensul de circulaţie va fi decopertat până la grinzi. Va fi refăcută structura de rezistenţă şi se va turna un strat nou de asfalt. Şi linia de tramvai de pe acelaşi sens va fi refăcută. În cazul în care constructorul va găsi şi alte probleme, lucrările se pot prelungi.

„Vom avea rute ocolitoare, o variantă pe Podul Ciurel, ieşind pe Splai şi apoi pe Barasab. Avem şi varianta pe Crângaşi, străduţele care ies în Calea Giuleşti şi apoi iarăşi putem să urcăm pe pod”, a explicat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.

Proiectul va fi gata în 2025

Tot proiectul costă în jur 60 de milioane de lei şi va fi gata în iunie 2025. există riscul ca unele lucrări să dureze mai mult decât s-a prevăzut.

„Vom avea rute ocolitoare, o variantă pe Podul Ciurel, ieşind pe Splai şi apoi pe Barasab. Avem şi varianta pe Crângaşi, străduţele care ies în Calea Giuleşti şi apoi iarăşi putem să urcăm pe pod”, a explicat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.

Proiectul va fi gata în 2025

Tot proiectul costă în jur 60 de milioane de lei şi va fi gata în iunie 2025. există riscul ca unele lucrări să dureze mai mult decât s-a prevăzut.