Gara de Nord va fi modernizată de firme românești. Cât ne costă și cât durează
CFR SA a desemnat câștigătorul licitației pentru modernizarea Gării de Nord.
Valoarea investiției este 420 de milioane de lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate în termen de 4 ani şi 7 luni (mai exact 55 de luni).
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează luni că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a Gării de Nord, etapa I, un proiect finanţat din fonduri nerambursabile, prin Programul Transporturi (PT).
De această lucrare complexă se va ocupa asocierea de firme româneşti SC GDO Mov Impex SRL – SC Omega Cert Sistem SRL.
Din cele 55 de luni ale contractului – 9 luni sunt pentru proiectare şi 46 pentru execuţie.
Perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni (5 ani).
CFR SA precizează că etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România „include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum şi acvivităţi comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu) Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I) Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviţei)”.
Principalele lucrări de modernizare vizează:
modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord;
modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;
reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică;
crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit;
regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces;
sisteme noi de ventilaţie/încălzire
modernizarea sistemului de iluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc;
modernizarea Sistemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii etc.
”Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată Bucureşti Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare”, afirmă CFR SA în comunicat.