Emma Răducanu face propagandă ‘woke’ pentru copii – Poveștile clasice, rescrise pentru a-l elimina pe Făt-Frumos
Emma Răducanu, jucătoarea de tenis din Marea Britanie cu tată român, a susținut o reimaginare a unui basm clasic care îl elimină pe Făt-Frumos, ca o lecție pentru fete că nu au nevoie de bărbați pentru a atinge succesul financiar.
Variantele alternative ale Emmei Dodds la poveștile Cenușăreasa, Frumoasa din Pădurea Adormită și Rapunzel elimină aproape complet din narațiuni personajul standard al lui Făt-Frumos.
În loc să fugă să se căsătorească cu prințul bogat, protagonistele își fac propriile averi prin înființarea de afaceri sau prin investiții.
Fetele, învățate că nu au nevoie de bărbați
Printre povești se numără Cenușăreasa, care face avere inventând propriul pantof sport, și Rapunzel, care devine un mogul imobiliar după ce își taie părul și îl folosește drept frânghie pentru a scăpa din turnul ei, pe care apoi îl renovează și îl închiriază pentru a obține un venit.
Frumoasa din Pădurea Adormită beneficiază de o dobândă de o sută de ani la economiile sale din banii de buzunar în timpul somnului, după ce este trezită de Făt-Frumos care îi sună la ușă, spunându-i: „Nu am nevoie de un sărut, pentru că toate soneriile tale zgomotoase m-au trezit deja. Și cu siguranță nu mă voi căsători cu tine, abia ne-am cunoscut!”.
Între timp, Cenușăreasa este sfătuită de zâna ei nașă că nu are „nevoie să se căsătorească cu un prinț pentru a scăpa de toate [treburile]”.
Afacerile lui Rapunzel sunt atât de reușite încât reușește să investească în compania de pantofi a Cenușăresei, la care cumpără acțiuni.
Emma Răducanu își încheie narațiunea, spunând: „Rapunzel este acum o femeie liberă, care câștigă mulți bani și poate trăi bine. Are chiar și niște bani de rezervă, pe care îi poate folosi pentru a cumpăra o acțiune în noua și interesanta afacere de pantofi sport a Cenușăresei.”
„Cenușăreasa, Frumoasa din Pădurea Adormită și Rapunzel sunt toate tinere femei de succes. Și-au folosit creierul, imaginația și bunul simț pentru a câștiga suficienți bani pentru a avea grijă de ele însele, fără un Făt-Frumos la vedere.”
Parte dintr-un program al unui sponsor
Videoclipul de nouă minute face parte din programul de educație financiară al băncii și își propune să îi ajute pe copiii cu vârste cuprinse între trei și șapte ani „să învețe cum câștigarea și gestionarea înțeleaptă a banilor lor poate duce la aventuri interesante și la atingerea obiectivelor lor”.
Răducanu, care se află pe locul 214 în clasamentul celor mai bune jucătoare de tenis din lume, a fost salutată ca fiind noua minune a sportului atunci când a câștigat US Open în 2021.
HSBC este unul dintre mai mulți sponsori a căror susținere o face să fie a șasea jucătoare de tenis profesionistă cu cele mai mari venituri – încasând anual aproximativ 15,3 milioane de dolari (12,2 milioane de lire sterline) – în ciuda faptului că a câștigat doar cinci meciuri în acest an.
Aceasta a fost, de asemenea, inactiv[ timp de peste patru luni din cauza unei accidentări la încheietura mâinii și la gleznă care au necesitat operații în primăvară.
Printre ceilalți sponsori ai lui Răducanu se numără Dior, Tiffany, Evian, British Airways, Porsche, Wilson, Nike și Vodafone.