Dorinel Cosma (AUR) îl trage la răspundere pe ministrul Grindeanu: Traversarea podului peste Siret, un adevărat pericol

Traversarea podului peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului (județul Botoșani) și Zvoriștea (județul Suceava), reprezintă un adevărat pericol pentru zeci de șoferi. Construcția este într-o stare avansată de degradare, astfel că în orice moment se poate petrece un dezastru de proporții. Senatorul AUR Dorinel Cosma a luat atitudine față de această situație și somează Ministerul Transporturilor să ia măsuri de urgență.

Podul peste Siret este una dintre cele mai circulate artere care leagă județele Botoșani și Suceava, iar construcția se prezintă într-o stare dezastroasă: structuri metalice ruginite, găuri în carosabil și e foarte uzat. Nu a fost reabilitat sau consolidat, ci doar peticit din când în când, potrivit CNAIR. Ca măsură preventivă, autoritățile au stabilit că automobilele pot circula cu cel mult 30 km la oră; traversarea camioanelor de peste 7,5 de tone e interzisă, deci acestea sunt nevoite să ocolească 70 Km.

„Scenariul dezastrului de la Luțca, cu urmări tragice, s-ar putea repeta oricând, iar victimele ar putea fi mult mai numeroase din cauza numărul mare de autovehicule ce trec peste acest pod”, afirmă senatorul AUR, care solicită ministrului Grindeanu să ia măsuri de urgență.

„În locul acestui pod, ar trebui construit unul nou, care să respecte toate cerințele tehnice în vigoare, dar din păcate lucrările nu au început până la această oră. De aceea, prin sesizarea adresată ministrului Transporturilor solicită alocare urgentă de fonduri pentru deblocarea situației, respectiv pentru începerea lucrărilor în regim de urgență”, punctează Dorinel Cosma.

De asemenea, senatorul AUR solicită răspunsuri punctele la următoarele întrebări:

  1. Având expertiza făcută de experții din CNAIR, din care reiese starea de degradare avansată și pericolul unei prăbușiri a podului, de ce proiectarea și executarea nu sunt conforme cu art.8 din OUG nr.55 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative?
  2. Care va fi sursa de finanțare pentru construirea noului pod?
  3. Când estimați că vor începe și se vor finaliza lucrările la noul pod vor fi?