Deraierea unui marfar în Dolj a dat peste cap traficul feroviar în țară. 450 minute întârziere: ”Asta e deja de folclor”
Circulația feroviară din Capitală spre vestul țării este îngreunată după ce un tren de marfă privat încărcat cu cereale a deraiat în județul Dolj și a blocat ambele sensuri de cale ferată.
Mai multe garnituri au fost anulate, în timp ce altele înregistrează întârzieri mari. CFR anuntă că situația ar putea dura câteva zile, conform StirileProTv.ro.
Era 1 noaptea când trenul privat de marfă plecat de la Salonta către Roșiori a deraiat la intrare în gara Leu, la 25 km de Craiova. S-a întâmplat „peste macazuri”, conform comunicatului CFR.
Garnitura privată avea 35 de vagoane încărcate cu cereale. Nouă au ieșit de pe sine, iar două s-au răsturnat și au blocat ambele sensuri de mers. Marfa, asigurată la 5 milioane de euro, a ieșit din mai multe vagoane, dar va fi recuperată.
Grav este că deraierea marfarului a afectat circulația trenurilor pe ruta București – Timișoara. 14 curse au fost anulate până pe 20 ianuarie, iar altele – care trebuie să mearga pe rute alternative – au întârzieri foarte mari.
După cum arată și tabela electronică, cea mai mare întârziere o are un tren privat care a plecat luni seară din Arad și ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord în jurul orei 8 dimineața. Garnitura are 390 de minute de întârziere, adică aproape 7 ore.
Apoi timpul de așteptare a crescut și mai mult: la 450 de minute. Călătorii ajung revoltați la destinație.
Bătrân: „De la Oradea trebuia să fiu la ora 9 aici, 8 și ceva, la 11 să plec la Constanța și uitați că nu ajungem. Porcărie”.
Bărbat: „Nici condiții nu sunt și vin și întârziat”.
Bărbat: „Chestia asta e deja de folclor. Nu mă surprinde nimic. Mai nasol când ai o programare și ai ceva de făcut și te cam dă peste cap”.
„Călător: 100 de minute.
Reporter: Unde trebuie să ajungeți?
Călător: La Timișoara”.
Pasageră: ”Asta este România noastră”.
Pasager: „La Timișoara, la lucru, la muncă. Nu avem cu ce să mergem altceva, suntem de la țară, venirăm cu autobuzul până aici, frig”.
Situația ar putea dura mai multe zile pentru că, atunci când a deraiat, trenul a rupt 3 aparate de cale și a rupt un stâlp de electricitate. Nu se știe deocamdată de ce a deraiat marfarul, dar sunt în curs mai multe anchete.
”Mugurel Tătaru, inspector ITM Dolj: „Incident periculos se numește, nu este accident de muncă, nu a fost nicio persoană implicată. Luăm relații de la transportatorul care are în proprietate trenul și de la proprietarul infrastructurii care este CFR.
Reporter: Vorbim de o eroare umană sau accident?
Mugurel Tătaru: Nu știm la ora asta”.
Mecanicul de tren, un bărbat de 58 de ani, a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ. Pentru unele trenuri, CFR asigură transferul cu vehicule pe distanța Caracal – Craiova și retur. Călătorii afectați de incidentul feroviar pot cere banii plătiți pe bilet înapoi.