București vs Cluj. Cum stau cele două orașe la construirea de parking-uri
În 2020, Primăria Cluj+Napoca a reușit să finalizeze lucrările la două parcări etajate și una subterană, acestea având în total peste 900 de locuri. Zilele acestea se va finaliza și a treia parcare etajată.
În ultimii 7 ani, Primăria Capitalei nu a reușit să construiască nicio parcare, subterană sau supraterană, deși a anunțat peste 10 proiecte în acest sens și are un buget de peste 1 miliard de euro/an. Singura parcare pe care instituția o are în lucru este cea de la capătul Șoselei Pantelimon, un parking cu 500 de locuri de parcare, realizat în proporție de 65%. Nici primăriile de sector nu s-au străduit prea mult, cu excepția sectoarelor 3 și 4 deși deficitul de parcări de reședință este uriaș. La Sectorul 3 se construiește o parcare subterană de 700 locuri sub bd. Decebal, iar Sectorul 4 a reușit să finalizeze anul acesta două parcări etajate ce totalizează peste 450 locuri.
La Cluj, cu un buget de 1,6 miliarde lei în 2020, doar anul acesta, Primăria a finalizat trei parcări supraterane de 933 de locuri în total (Primăverii 8, Primăverii 20 și Mogoșoaia), iar ultima, de 320 de locuri (Hașdeu) va fi finalizată zilele acestea. În total peste 1200 locuri de parcare.
Mai multe AICI!