Autobuzele Otokar în flăcări! Un șofer STB explică problemele ascunse: „Uleiul și motorina ajung la eșapament, care este foarte încins”

Încă un autobuz Otokar a luat foc joi într-un depou din Capitală, fiind al doilea vehicul cumpărat din Turcia care arde în acest an. Cele 400 de autobuze cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei se află încă în garanție, iar mentenanța ar trebui asigurată de compania turcească. Unul dintre liderii de sindicat ai STB spune însă că reparațiile la Otokar ar fi făcute de mântuială, iar din acest motiv autobuzele ajung adevărate torțe pe roți.

„Se pare că sunt probleme în zona motorului, unde sunt scurgeri de ulei și combustibil. Practic, uleiul scurs și motorina ajung în zona eșapamentului, care este foarte încins, și se aprind. Așa iau foc autobuzele Otokar. S-a ajuns la această situație din cauza faptului că în ultima perioadă, producătorul face mentenanță de mântuială la aceste autobuze. Sunt prea multe probleme la aceste vehicule și este foarte probabil ca turcii să nu le mai facă față. Fiind în garanție, autobuzele Otokar nu pot fi reparate de către STB. Oricum, STB SA nu are personal de întreținere suficient pentru repararea celor vechi, dar să mai preia încă 400 de Otokar”, a declarat pentru Gândul Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

Valer Ciobănescu este și șofer de autobuz, și chiar a condus un vehicul Otokar, despre care mai spune că ar avea probleme și la instalațiile electrice.

„Autobuzele Otokar au probleme și la instalațiile electrice, ce contribuie la declanșarea acestor incidente. Personal am avut o experiență cu un astfel de autobuz, când a început să iasă fum de la tabloul electric din stânga șoferului. Norocul a fost să fiu în retragere, chiar la intrarea în depou. I-am luat imediat contactul general. Părerea mea este că sunt mult mai multe astfel de incidente cu autobuzele Otokar, dar nu se știe de ele”, mai susține Valer Ciobănescu.
Autobuzul Otokar s-a aprins în timp ce era parcat

Un autobuz turcesc marca Otokar a luat foc, joi, în timp ce era parcat în Autobaza Nordului din Capitală. Mai mulți pompieri și șoferi STB au intervenit pentru a stinge flăcările. Nimeni nu a fost rănit.

„Societatea de Transport București informează că, în această dimineață, în jurul orei 10:40, un incendiu a izbucnit la un autobuz aflat în incinta Autobazei Nordului. Echipajele de pompieri au intervenit rapid și au reușit să stingă incendiul într-un timp scurt, evitând astfel extinderea acestuia. Precizăm că nu au fost înregistrate victime. În urma incidentului, a fost constituită o comisie tehnică mixtă de cercetare. Aceasta este formată din specialiști ai STB S.A. și ai companiei furnizoare a autobuzului. Comisia va investiga cauzele producerii incendiului și va stabili măsurile necesare”, au precizat pentru Gândul reprezentanții STB.
Și alte autobuze Otokar au luat foc în București

Vehiculul respectiv face parte din lotul celor 6 autobuze Otokar Kent C12 (m12 metri) introduse în circulație la Autobaza Nordului pe 01.12.2018 pe fosta linie 601 Semănătoarea – Piața Rosetti.

În luna februarie a acestui an, un autobuz Otokar s-a făcut scrum pe Șoseaua Mihai Bravu din București, iar imaginile uluitoare pot fi văzute AICI.

Și în decembrie 2023, un autobuz Otokar a ars din temelii în Drumul Taberei. Și atunci, focul s-a aprins de la motor, în spatele autobuzului.

Primăria Capitalei a cumpărat în 2018, cu suma de 458.100.826 de lei fără TVA, 400 de autobuze Otokar.
Ce fel de autobuze s-au livrat din Turcia

Compania Otokar din Turcia s-a obligat, prin contractul din 2018, să furnizeze municipalității, în termen de 17 luni de la semnare, 3 tipuri de autobuze:

320 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 12 metri;
50 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 10,50 metri;
30 de autobuze marca Otokar, model KENT LF ARTICULAT de 18 metri.

De asemenea, compania Otokar s-a obligat, prin contract, să ofere o garanție de 240.000 de kilometri sau minimum 4 ani (full warranty) de la data punerii în exploatare a autobuzelor, asigurând, totodată, și unele „consumabile”, precum:

uleiuri
antigel
filtre
acumulatori
anvelope (160.000 km)
becuri auto

Potrivit unui răspuns al STB, la solicitarea Gândul, în perioada 1 decembrie 2018 – 28 februarie 2023 au fost raportate nu mai puțin de 26.035 defecțiuni tehnice la autobuzele Otokar.

De ce iau FOC autobuzele Otokar. Explicațiile unui sindicalist și șofer de la STB: „Uleiul și motorina ajung la eșapament, care este foarte încins”

Încă un autobuz Otokar a luat foc joi într-un depou din Capitală, fiind al doilea vehicul cumpărat din Turcia care arde în acest an. Cele 400 de autobuze cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei se află încă în garanție, iar mentenanța ar trebui asigurată de compania turcească. Unul dintre liderii de sindicat ai STB spune însă că reparațiile la Otokar ar fi făcute de mântuială, iar din acest motiv autobuzele ajung adevărate torțe pe roți.

„Se pare că sunt probleme în zona motorului, unde sunt scurgeri de ulei și combustibil. Practic, uleiul scurs și motorina ajung în zona eșapamentului, care este foarte încins, și se aprind. Așa iau foc autobuzele Otokar. S-a ajuns la această situație din cauza faptului că în ultima perioadă, producătorul face mentenanță de mântuială la aceste autobuze. Sunt prea multe probleme la aceste vehicule și este foarte probabil ca turcii să nu le mai facă față. Fiind în garanție, autobuzele Otokar nu pot fi reparate de către STB. Oricum, STB SA nu are personal de întreținere suficient pentru repararea celor vechi, dar să mai preia încă 400 de Otokar”, a declarat pentru Gândul Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

Valer Ciobănescu este și șofer de autobuz, și chiar a condus un vehicul Otokar, despre care mai spune că ar avea probleme și la instalațiile electrice.

„Autobuzele Otokar au probleme și la instalațiile electrice, ce contribuie la declanșarea acestor incidente. Personal am avut o experiență cu un astfel de autobuz, când a început să iasă fum de la tabloul electric din stânga șoferului. Norocul a fost să fiu în retragere, chiar la intrarea în depou. I-am luat imediat contactul general. Părerea mea este că sunt mult mai multe astfel de incidente cu autobuzele Otokar, dar nu se știe de ele”, mai susține Valer Ciobănescu.
Autobuzul Otokar s-a aprins în timp ce era parcat

Un autobuz turcesc marca Otokar a luat foc, joi, în timp ce era parcat în Autobaza Nordului din Capitală. Mai mulți pompieri și șoferi STB au intervenit pentru a stinge flăcările. Nimeni nu a fost rănit.

„Societatea de Transport București informează că, în această dimineață, în jurul orei 10:40, un incendiu a izbucnit la un autobuz aflat în incinta Autobazei Nordului. Echipajele de pompieri au intervenit rapid și au reușit să stingă incendiul într-un timp scurt, evitând astfel extinderea acestuia. Precizăm că nu au fost înregistrate victime. În urma incidentului, a fost constituită o comisie tehnică mixtă de cercetare. Aceasta este formată din specialiști ai STB S.A. și ai companiei furnizoare a autobuzului. Comisia va investiga cauzele producerii incendiului și va stabili măsurile necesare”, au precizat pentru Gândul reprezentanții STB.
Și alte autobuze Otokar au luat foc în București

Vehiculul respectiv face parte din lotul celor 6 autobuze Otokar Kent C12 (m12 metri) introduse în circulație la Autobaza Nordului pe 01.12.2018 pe fosta linie 601 Semănătoarea – Piața Rosetti.

În luna februarie a acestui an, un autobuz Otokar s-a făcut scrum pe Șoseaua Mihai Bravu din București, iar imaginile uluitoare pot fi văzute AICI.

Și în decembrie 2023, un autobuz Otokar a ars din temelii în Drumul Taberei. Și atunci, focul s-a aprins de la motor, în spatele autobuzului.

Primăria Capitalei a cumpărat în 2018, cu suma de 458.100.826 de lei fără TVA, 400 de autobuze Otokar.
Ce fel de autobuze s-au livrat din Turcia

Compania Otokar din Turcia s-a obligat, prin contractul din 2018, să furnizeze municipalității, în termen de 17 luni de la semnare, 3 tipuri de autobuze:

320 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 12 metri;
50 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 10,50 metri;
30 de autobuze marca Otokar, model KENT LF ARTICULAT de 18 metri.

De asemenea, compania Otokar s-a obligat, prin contract, să ofere o garanție de 240.000 de kilometri sau minimum 4 ani (full warranty) de la data punerii în exploatare a autobuzelor, asigurând, totodată, și unele „consumabile”, precum:

uleiuri
antigel
filtre
acumulatori
anvelope (160.000 km)
becuri auto

Potrivit unui răspuns al STB, la solicitarea Gândul, în perioada 1 decembrie 2018 – 28 februarie 2023 au fost raportate nu mai puțin de 26.035 defecțiuni tehnice la autobuzele Otokar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *