Au apărut primele probleme la drumul Botoșani-Târgu Frumos. Reacția deputatului Radu Grădinaru (AUR): Vorbim din nou despre firmele de casă ale PSD, care au ca unic interes delapidarea statului de bani grei de la buget
La puțin timp după turnarea primului strat de asfalt pe drumul național Botoșani-Târgu Frumos (DN 28B), s-au ivit și problemele: au apărut deja primele fisuri și crăpături, iar reprezentanții Direcției Regional de Drumuri și Poduri (DRPD) Iași susțin că de vină sunt firmele de construcții, care nu au respectat toate procedurile tehnice. Deputatul AUR Radu-Vicențiu Grădinaru afirmă, într-o declarație de presă, că responsabili de calitatea îndoielnică a lucrărilor sunt cei care au atribuit lucrările firmelor de casă ale PSD, la fel ca în cazul podului de la Luțca (jud. Neamț), care a cedat la puțin timp după reabilitare.
Deputatul AUR precizează că județul Botoșani are nevoie de investiții, însă orice investitor este descurajat de starea precară a infrastructurii:
„Pentru botoșăneni un lucru este cert , județul Botoșani este subdezvoltat și una din cauze este infrastructura precară ce-l izolează de restul țării. Drumul Botoșani – Târgu Frumos s-a degradat timp de două decenii constant, devenind un adevărat coșmar mai ales pentru navetiști. Efectiv îți distrugi mașina, mulți bani se duc pe reparații. Pierzi mult timp pe drum, din cauza calității șoselei.
Toate sunt doar la stadiul de promisiuni electorale și războaie politice, urmate de sfânta birocrație, cu multe licitații amânate sau ratate. Investitorii fug de Botoșani pentru un motiv simplu: este departe și nu există drumuri în stare funcțională care să lege nordul de restul țării”.
Realizarea drumului Botoșani-Târgu Frumos a întâmpinat numeroase piedici, ce pun sub semnul întrebării expertiza constructorilor: astfel, în vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nu erau obținute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporție de numai 26%. În plus, la numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, în zona Zăicești-Copălău, pe o porțiune de zece kilometri, drumul a cedat, apărând primele fisuri.
Radu–Vicențiu Grădinaru atrage atenția asupra faptului că de modernizarea drumului național 28B sunt responsabile firmele Aqua Park, Mavgo Holding, Vahostav SK și Tramenco SA – societăți care s-au ocupat prin ,, asociere” și de reabilitarea podului celebru de la Luțca, jud. Neamț.
„Vorbim din nou despre firmele de casă ale PSD care au ca unic interes delapidarea statului de bani grei de la buget, făcând lucrări de cea mai proastă calitate și în detrimentul cetățenilor patriei noastre. Este batjocură pe față! De ce nu susținem profesioniștii apolitici să reconstruiască drumurile României? De ce, dragi colegi de la PSD? Pentru că nu mai intră bani în buzunarele clientelei de partid? Cât să vă mai răbdam? Români (botoșăneni) treziți-vă , că ați dormit destul!”, a declarat deputatul AUR.