Antonio Andrușeac (AUR) aduce în atenția Ministrului Educației cazul unei școli din Vrancea care nu va primi fonduri pentru reducerea abandonului școlar, deși îndeplinea criteriile de selecție
Guvernul a aprobat la finalul anului trecut un program pentru prevenirea şi reducerea absenteismului şi abandonului şcolar prin care unitățile de învățământ eligibile vor care vor beneficia de granturi de circa 200.000 euro/școală. Însă, criteriile de selecție nu au fost aplicate corect, din moment ce există școli care, deși au desfășurat acțiuni prin care au încurajat participarea elevilor la activităţi şcolare, nu au fost incluse în această listă, atrage atenția deputatul AUR Antonio Andrușceac.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, la nivel național, au fost identificate 3235 de școli, însă modul în care fost selectate aceste unități de învățământ ridică semne de întrebare. Spre exemplu, printre cele 61 de școli eligibile din județul Vrancea, nu se numără Școala Gimnazială din comuna Pufești, în ciuda faptului că, de-a lungul timpului, această unitate de învățământ a depus eforturi constante pentru prevenirea abandonului școlar, fiind implicată în diverse proiecte de acest gen (proiecte de tip Erasmus, donații private către elevii aflați în situații de risc, numeroase proiecte educaționale, premii date elevilor etc.), arată deputatul AUR.
În acest caz, Antonio Andrușceac subliniază că aplicarea criteriilor MATE (Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație) nu s-a realizat în mod corect. Deputatul i-a solicitat ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să precizeze care au fost criteriile ce au stat la baza realizării acestei selecții și să transmită clasificarea tuturor școlilor din județul Vrancea pe baza criteriului MATE.
Prin Hotărârea de Guvern nr. 1309 din 30 decembrie 2021 privind aprobarea Programului naţional pentru reducerea abandonului şcolar, s-a aprobat Programul național pentru reducerea abandonului școlar, program ce se derulează în cadrul Planului național de redresare și reziliență al României și în concordanță cu Proiectul național de reformă „România Educată”.