Adrian Costea (AUR): Sistemul public de învățământ înregistrează un deficit de profesori de matematică și științe
Sistemul public de învățământ înregistrează un deficit de profesori de matematică și științe, atrage atenția senatorul AUR Adrian Costea. În condițiile în care matematica este disciplină de examen și o probă decisivă pentru departajarea candidaților la examenele naționale în cazul elevilor din clasa a VIII-a, respectiv repartizarea acestora la liceu, parlamentarul a înaintat o interpelare către Ministerul Educației prin care solicită informații despre măsurile ce s-au luat pentru a rezolva această criză.
„De ani buni se constată o penurie de profesori calificați pentru disciplinele reale, tendință manifestată și la nivel european. Raportul internațional TIMMS din anul 2019 avertiza asupra pentru următorul deceniu o criză serioasă a resursei umane calificată pentru aria curriculară Matematică și Științe în privința României.
Această situație alarmantă se resimte și în circumscripția electorală pe care o reprezint. În județul Ialomița, încă din anul 2017 erau încadrați la disciplinele Matematică, Fizică și Chimie profesori pensionari. Inspectorii de specialitate au sesizat în repetate rânduri Ministerul Educației. Zonele rurale din Ialomița nu beneficiază de cadre didactice calificate și la alte discipline, fapt ce aduce după sine rezultate școlare care nu-i pot ajuta pe elevi să-și depășească condiția”, se arată în interpelare.
Senatorul Adrian Costea remarcă faptul că, deși s-au demarat programe de master didactic, pentru anul școlar 2020-2021 fiind disponibile 400 de locuri subvenționate în centrele universitare din țară, acestea nu pot acoperi deficitul de profesori pentru disciplinele reale.
Parlamentarul solicită Ministerului Educației să ofere răspunsuri la următoarele întrebări:
- Există programe ale Ministerului Educației de formare de cadre didactice care să acopere cererea din sistem?
- Ați luat în calcul și soluția reconversiei profesionale?