Acuzații grave la adresa Lidl: Ciupește grav la cântar! Are și multe alte probleme
Lidl are probleme din ce în ce mai mari. Inspectorii de la Protecția Consumatorului închid magazine pe bandă rulantă pentru tot felul de nereguli… de la condițiile insalubre în care sunt ținute alimentele și până la ”ciupitul la cântar”. Ele au fost constate de ANPC.
Lidl are probleme din ce în ce mai mari. Inspectorii de la Protecția Consumatorului închid magazine pe bandă rulantă pentru tot felul de nereguli… de la condițiile insalubre în care sunt ținute alimentele și până la ”ciupitul la cântar”. Ele au fost constate de ANPC.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor anunță că „a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL”.
În județul Galați, comisarii CJPC au verificat toate cele șase magazine din județ. În urma neregulilor constatate, inspectorii au aplicat 19 amenzi contravenționale în valoare de 161.000 lei, cinci avertismente și oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme.
De asemenea, comisarii propun închiderea temporară a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru două puncte de lucru, din Galați și emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru trei unități.
Horia Constantinescu: Lidl este corigent la cântar și nu numai!
„Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a transmis Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Potrivit unui comunicat de presă al Protecției Consumatorului Galați, dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm: „comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel cântărit, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat, comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I, condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare”.
De asemenea, s-au constatat reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate , strat gros de praf pe sticlele de ulei de măsline, neigienizarea rafturilor de depozitare pâine, utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător, comercializarea unor produse cosmetice fără a avea traducerea în limba română a informațiilor de pe etichetă, prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (prosciutto) în raport cu cele reale (șuncă de porc fiartă).
Amenzile au curs și la magazinele din Constanța
Zeci de amenzi, în valoare totală de 238.000 de lei, au fost date magazinelor Lidl din judeţul Constanţa, de către Protecţia Consumatorilor, pentru neregulile constatate în urma verificării a 12 unităţi.
Unitatea Lidl din Năvodari a fost închisă temporar, până la remedierea deficienţelor, pentru o perioadă de cel mult şase luni.
Printre abaterile constatate de echipele de control ale CJPC Constanţa sunt: paviment neigienizat, deteriorat; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse alimentare sub forma multipack, fără existenţa la vânzare a produsului singular, neafişarea unor preţuri ale pachetelor promoţionale, comercializarea unor produse la preţ promoţional în afara perioadei de promoţie, existenţa unor etichete de preţ pentru produsele aflate la promoţie cu preţul anterior/barat scris cu caractere mai mici decât preţul nou); comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, nesortate pe categorii; comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; lipsa informaţiei privind prezenţa substanţei Imazalil în fructele aflate la comercializare.