Un bloc din Craiova „plutește” pe dejecții – GAZETA de SUD
Un bloc din Craiova este “înecat” în dejecții. Locatarii sunt disperați din cauza mirosului și a apei murdare provenită din canalizarea stradală. Subsolul este o adevărată hazna.
Între subsolul blocului 121D din cartierul Craiovița Nouă și canalizare nu este nici o diferență. Dejecțiile din canalizarea stradală refulează aici și umplu toată încăperea până la ușa de acces. Din cauza mirosului, locatarii țin zi și noapte ușile de la intrările în bloc deschise. Cei mai afectați sunt proprietarii de la parter și de la primul etaj, cărora mirosul le invadează locuințele. Mai rău, celor de la parter mizeriile din subsol le ajung adeseori în baie. Proprietarii sunt de-a dreptul revoltați. Au bătut la ușa asociației de proprietari, la Compania de Apă în speranța că vor găsi o rezolvare acestei probleme. Nu a fost așa. De doi ani de zile, spun proprietarii trăiesc pe un adevărat focar de infecție. Dejecțiile provenite de la blocurile vecine se varsă în canalizarea menajeră și de aici în subsolul blocului lor.
O supapă în calea dejecțiilor
Proprietarii au încercat să-și rezolve singuri această problemă ca să scape de mirosul și infecția din subsol. Ei spun că mirosul pestilențial îi sufocă în propriile locuințe. Nu de puține ori s-au trezit cu baia plină cu dejecții. Nici măcar nu pot deschide fereastra să respire un aer curat.
Asociația este dezinteresată, iar CAO degeaba desfundă
Locatarii îi acuză pe cei de la asociația de proprietari, respectiv Asociația de proprietari 25 Craiovița Nouă. Aceștia spun că asociația îi trimite la primărie ca să le rezolve problema cu subsolul inundat. Atunci când merg și se plâng la administrator, nu găsesc nici o rezolvare, spun proprietarii.
Din păcate, în hățișul acestor discuții sunt prinși locatarii care au de suferit din cauza mizeriei din subsol. În urma insistențelor acestora, Compania de Apă Oltenia a trimis la începutul acestei săptămâni câțiva angajați ca să desfunde canalizarea.
Asociația îi trimite pe locatari să sune la Telefonul cetățeanului
La asociația de proprietari, administratoarea are versiunea ei. Aceasta susține că asociația se implică și intervine ori de câte ori vin solicitări din partea locatarilor. Și aceasta încearcă să dea vina tot pe canalizarea stradală. În plus, în ultima vreme i-a îndemnat pe proprietari să mai sune și la telefonul cetățeanului.
De la CAO, vești bune
Situația blocului 121D este cunoscută operatorului de apă și canal al orașului. CAO trimite frecvent aici o echipă de intrevenție ca să desfunde canalizarea stradală. Treaba cu subsolul cade în sarcina asociației de proprietari. Până la reconfigurarea rețelei de canalizare din zona străzilor Elena Farago și Bulevardul Dacia, nu va fi nici o schimbare radicală în privința acestui bloc. Vestea bună este că întreaga zonă este prinsă într-un program de reabilitare.