Austria: Raiffeisen Bank International investigată (RBI) pentru deficienţe privind combaterea spălării banilor
Autoritatea de Supraveghere a Pieţei Financiare din Austria (FMA) investighează Raiffeisen Bank International (RBI) pentru deficienţe privind combaterea spălării banilor, a anunţat joi grupul bancar austriac, transmite Reuters, preluat de agerpres.ro.
Investigaţia se concentrează pe aşa numitele reguli de “cunoaştere a clientului”, menite să prevină spălarea banilor.
Anunţul vine într-un moment în care RBI, cea mai mare bancă occidentală prezentă în Rusia, este de asemenea investigată de Biroul de control al activelor străine al Departamentului Trezoreriei SUA (OFAC). Grupul bancar austriac a primit o solicitare de la OFAC pentru “a clarifica operaţiunile cu plăţi şi procesele aferente menţinute de RBI în contextul recentelor evoluţii legate de Rusia şi Ucraina”.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că ancheta din Austria vizează plăţi care implică Rusia şi datele publicate de International Consortium of Investigative Journalists (o reţea globală independentă de jurnalişti de investigaţie) în cadrul proiectului intitulat “Cyprus Confidential”.
Un purtător de cuvânt al RBI a precizat că banca a fost informată în ianuarie de constatările FMA şi va face apel la orice sancţiune, deşi încă nu a fost pronunţată niciuna. “Ancheta vizează plăţile vechi, până în 2020”, a precizat purtătorul de cuvânt al RBI.
Autoritatea de Supraveghere a Pieţei Financiare din Austria examinează plăţi care implică trei clienţi, procesate între 2017 şi 2020, ancheta putând duce la amenzi, a precizat RBI.
Banca a precizat că FMA crede că “nu şi-a îndeplinit complet obligaţiile sale administrative”.
Tentative de înșelăciune în numele Raiffeisen Bank
În ultima perioadă, mulți clienți ai Raiffeisen Bank au primit mesaje false, în numele instituției bancare, prin intermediul poștei electronice, prin care s-a încercat sustragerea de date personale sau chiar fraude financiare.
Un client Raiffeisen Bank ne-a arătat cum a primit pe e-mail-ul personal un mesaj suspect semnat în numele departamentului de relații clienți al instituției bancare.
Corpul mesajului era însoțit și de sigla băncii.
Clientul instituției bancare ne-a arătat că a primit mai multe astfel de mesaje.
Ultimul e-mail fals în numele Raiffeisen Bank cuprindea și un termen folosit eronat în contextul mesajului, “vinificare”.