De ce s-au scumpit modelele Dacia. Cât a ajuns să coste o mașină fabricată în România
Pe fondul scumpirii materiilor prime și a crizei de semiconductori, prețurile mașinilor noi au urcat în 2021, iar dacă tendința continuă în acest ritm, vom avea parte de scumpiri și în 2022.
Pandemia, cu tot ce ține de ea (scumpirea de materii prime, criza de semiconductori, prețul crescut al energiei), crește prețurile la mașinile noi în 2021, însă criza poate continua în 2022, cu prețuri mult mai mari la autovehiculele noi.
„La Dacia preţurile au urcat cu circa 4-7% în medie în 2022. Spre exemplu o tonă de oţel acum costă 1.200 de euro faţă de 600 de euro în trecut. Şi aluminiul s-a scumpit. Mai avem şi un impact al costurilor logistice. Nu în ultimul rând, la Dacia avem o abordare diferită – preţul e transparent, fără negocieri şi fix”, a explicat Xavier Martinet, Director de Marketing Dacia în cadrul conferinţei Grupului Renault cu privire la rezultatele mărcii Dacia în 2021.
Deși s-a scumpit, Dacia rămâne cel mai accesibil brand auto de pe piață
Spre exemplu, în octombrie Dacia Duster era mai scumpă cu 300 de euro faţă de preţul de lansare, care deja fusese majorat faţă de modelul anterior.
„Chiar şi aşa, Dacia rămâne cea mai accesibilă marcă de pe piaţă. Oferta, desigur, depinde în funcţie de ţară şi model, însă materiile prime s-au scumpit pentru întreaga industrie”, a subliniat directorul de marketing al Dacia.
În creştere cu 3,1 % faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unităţi în condiţiile unei pieţe stabile dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creştere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%.
Creşterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienţilor particulari.
» Aflați mai multe informații aici.