2022 – podul peste Dunăre, dat în trafic. Andrei Hangan (AUR) soluționează problema drumurilor de acces
Podul de peste Dunăre nu poate fi dat în trafic din cauza nefinalizării lucrărilor la drumurile de acces aferente podului. Pentru urgentarea procesului de construcție a drumurilor, senatorul AUR Andrei Hangan s-a adresat ministrului interimar al Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu. În adresare, Hangan a solicitat perspectiva ministerului Transporturilor și Infrastructurii cu privire la finalizarea lucrărilor, iar Vîlceanu dă asigurări că podul va fi dat în trafic la sfârșitul anului 2022.
„În cursul anului 2021 a început execuția lucrărilor la drumurile de legătură aferente podului suspendat peste Dunăre. Aceste lucrări sunt parte integrantă din obiectiv și se execută simultan cu lucrările la podul suspendat. Termenele de finalizare vor fi coroborate, astfel încât podul suspendat peste Dunăre să poată fi dat în trafic la finalul anului 2022. În acest fel este asigurată continuitatea proiectelor și se asigură traficul între intersecția de la km 1+180 până la DN22, drumul de legătură până la Măcin km 4+000. Obiectivul este ca acest drum de legătură să fie finalizat până la finalul anului 2022„, a declarat ministrul interimar al Transportului Dan Vîlceanu.
În urma solicitării senatorului AUR, în acest moment, se execută lucrări de consolidare, tersamanete, podețe, poduri, lucrări planificate în conformitate cu propunerea din cadrul Programului de Execuție, pentru drumurile de acces.
În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres. Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.