Șeful CFR Călători: La noi este foarte greu să mai repari ceva după 30 de ani în care nu s-a investit, chiar dacă ar veni acum Guvernul cu zece miliarde de euro

În ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare și, chiar dacă ar veni guvernul și ar da zece miliarde de euro, ar fi greu să mai faci ceva după acești 30 de ani în care nu s-a investit și nici industria pe orizontală nu s-a mai dezvoltat, a spus directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, conform

de News.ro.

La Roșiori a fost eroare umană, la Galați totul indică o defecțiune gravă


Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a afirmat că accidentul feroviar de la Galaţi, de la sfârşitul săptămânii trecute, nu are nicio legătură cu cel de la Roşiori, precizând că acolo a fost vorba de eroare umană. El a menţionat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare.

Ce ne spune accidentul de la Galați despre dezastrul din sectorul feroviar românesc
Traian Preoteasa a fost întrebat, luni, la Prima News, despre accidentul feroviar de la Galaţi.

„Nu are nicio legătură cu evenimentul de la Roşiori. Evenimentul de la Roşiori a fost o eroare umană. Aici NU pare a fi o eroare umană, dar dăm voie comisiei să facă cercetările până la capăt”, a explicat directorul general de la CFR Călători.

El a precizat că de la accelerare până la impact a durat 40 de secunde.

„Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat. Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 km/h a frânat până la 74 km/h. Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a explicat Traian Preoteasa.

El a afirmat că toate vagoanele care intră pe traseu sunt verificate suplimentar.

„Industria reparatoare are o capacitate în jur de 350 de vagoane pe an. Noi aveam scadente în jur de 500. Noi avem, tot parcul, o mie de vagoane. Toate vagoanele care se introduc fac verificări suplimentare. Când se introduc în tren vagoanele au toate verificările făcute. Vagonul nu este aşa complicat ca locomotiva”, a transmis directorul general al CFR Călători.

El a adăugat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu de dezvoltare.

„În ultimii 30 de ani bugetul de venituri şi cheltuieli nu prevedea fond de investiţii. În afară de faptul că legea spune că investiţiile se fac din profit CFR Călători nu a mai făcut profit. Nu avem buget de investiţii şi facem din amortizări. Este o procedură economică un pic mai complicată. Deci CFR Călători, în ultimii 30 de ani, a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare”, a completat Traian Preoteasa.

El a precizat că va veni şi dezvoltarea acestui domeniu, dar că este foarte greu să ajungi la zi într-un timp scurt.

“Dezvoltarea va veni şi este condiţionată de achiziţia de material rulant. La noi este foarte greu să mai repari după 30 de ani. Chiar dacă vine acum Guvernul şi îți dă zece miliarde de euro, industria pe orizontală nici ea nu s-a dezvoltat pentru că nu am mai avut noi capacităţi de reparaţii, nu s-a mai dezvoltat. Deci este destul de complicat, chiar dacă ar veni foarte mulţi bani în acest moment, să vii la zero. Va fi un proces destul de lung dat fiind că nu s-a investit regulat la timp potrivit pentru fiecare unitate de material rulant”, a transmis Traian Preoteasa.