Accident feroviar grav în gara din Galați. Un mort și 3 răniți, după ce o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon de călători

Accident feroviar grav în gara din Galați. O locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon de călători pe care urma să îl tracteze. În urma impactului o persoană a murit, iar alte trei au fost rănite.

După un lung şir de accidente grave, s-a produs catastrofa pe calea ferată: o locomotivă a intrat cu 75 de kilometri la oră într-un tren de călători în gara din Galaţi. Conductorul trenului, o femeie de 53 de ani, a murit. Şeful de tren, mecanicul şi un călător sunt răniţi. Impactul s-ar fi produs din cauza unei defecţiuni tehnice la sistemul de accelerare. După tragedie, mai marii din transporturi se întrec, asa cum ne-am obisnuit, în verificări şi anchete. Vă avertizăm că urmeză imagini şi detalii cu un puternic impact emoţional.

Accidentul s-a petrecut sambata seara în Gara din Galaţi, sub privirile îngrozite ale călătorilor care aştepau pe peron să plece spre Mărăşeşti. Locomotiva care trebuia să tracteze trenul Regio a intrat cu 75 de kilometri la oră în gară şi a izbit în plin singurul vagon de călători. Patru oameni se aflau, în acea clipă, în tren, arată Observator News.

Eugen Chiriţă, ISU Galaţi: În urma incidentului feroviar au rezultat patru victime, printre care una încarcerată. O victimă în stop cardio-respirator şi alte două victime cu leziuni în diferite părţi ale corpului.

Conductorul trenului, o femeie de 53 de ani, a avut răni atât de grave încât medicii nu au putut-o salva. A murit la spital după ce a suferit cinci stopuri cardio-respiratorii.

Dr. Angel Trifan, SMURD Galați: Colegii mei au intervenit, au fost cinci stopuri repetate. S-a făcut tot ce se putea pentru a salva această persoană, dar din păcate, nu s-a reuşit. A avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului şi o fractură deschisă la nivelul tibiei.

Gina, femeia moartă în accidentul feroviar din gara Galați, lucra de 35 de ani la CFR Călători
Locuia într-o comună din judeţul Galaţi şi era mama a doi copii: un băiat şi o fată. Fiica de 14 ani ar fi văzut accidentul la televizor şi a sunat-o disperată pe mama ei. Un poliţist a răspuns pe telefonul femeii şi i-a dat copilei tragica veste. Dărâmat de durere, fiul femeii spune că nici până acum nu i-a căutat nimeni de la CFR.

Ionuț Basoc, fiul victimei: Ieri, la ora unu, am sunat-o cu camera şi am vorbit cu ea. Mi-a zis că a făcut mâncare, au stat la masă, au strâns masa. Mi-a zis că la cinci pleacă cu trenul la serviciu. Trebuia să se întoarcă dimineaţă, acum, să se ducă să o ia pe sora mea la Galaţi, la meditaţie, şi să se întoarcă la 11.

Alte trei persoane – şeful de tren, mecanicul şi singurul călător care apucase să urce în tren, au fost răniţi. Pasagerul și șeful de tren au fost operaţi şi sunt acum în Terapie Intensivă. Mecanicul a avut răni mai uşoare şi între timp a fost externat.

Ca în multe alte cazuri de accidente feroviare, autorităţile s-au grăbit cu concluziile
Prima reacţie a oficialilor a fost să găsească un acar păun.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: Greşeala umană fără doar și poate. Nu avea voie să ajungă la această viteză înainte de cuplare.

După patru ore, cand a ajuns la fața locului, Directorul CFR Călători s-a răzgândit.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: Nu are nicio legătură cu mecanicul de locomotivă, pare că a făcut tot ce trebuia. După butoanele pe care le vedem acționate pare că a făcut tot ce trebuia.

Mai exact, locomotiva trebuia să oprească la 10 metri distanță de trenul la care trebuia să fie atașată, dar, din cauza unei defecţiuni la cutia de viteze, garnitura a accelerat la maximum.

Tragedia de la Galaţi e o catastrofă anunţată
În urmă cu nici două săptămâni un tren cu 300 de călători a trecut pe roşu cu viteză şi s-a îndreptat glonţ spre un marfar care era pe aceeaşi linie. 12 oameni au fost răniţi. Mai mult, în ultimii ani au avut loc 5 accidente de tren provocate de acceleraţia trenului.

Rodrigo Maxim, sindicalist CFR Călători: Dacă locomotivele sunt vechi, în loc să se schimbe, să ia altele noi, se fac tot felul de artificii la ele sau îmbunătăţiri, improvizaţii.

După catastrofă, Ministrul Transporturilor cere măsuri şi verificarea infrasturcturii feroviare. Potrivit unor surse, Sorin Grindeanu ia în calcul demiterea şefului CFR, însă aşteaptă concluziile anchetei procurorilor. La rândul său, directorul CFR Călători spune că şi-ar da singur demisia dacă s-ar dovedi că a fost o eroare umană, însă nu vrea să îşi asume subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani.