Actualitate

„Vocea pacientului trebuia să se facă auzită“. Ce atribuții are Consiliul Național Pentru Siguranța Pacientului? Ne explică șeful DSP iasi, dr Vasile Cepoi

„Vocea pacientului trebuia să se facă auzită“. Ce atribuții are Consiliul Național Pentru Siguranța Pacientului? Ne explică șeful DSP iasi, dr Vasile Cepoi
Distribuiți acest articol!

Pentru că în spatele deciziilor medicale se află oameni, cel mai adesea pacienți, mulți dintre aceștia măsurându-și anii de viață între două consultații la medicul curant și speranțe pentru un medicament minune, autoritățile au acceptat că părerea beneficiarilor serviciilor de sănătate este importantă.

Astfel, anul trecut, la inițiativa Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (A.N.M.C.S.) a fost înființat Consiliul Național al Siguranței Pacientului (C.N.S.P.). C.N.S.P.este un organism de specialitate, consultativ, fără personalitate juridică, neremunerat, din componența căruia fac parte reprezentanți ai societăților științifice și profesionale medicale dar și reprezentanți ai pacienților. „Să știți că ideea înființării acestui Consiliu aparține unui ieșean de al dumneavoastră. Este inițiativa dr. Vasile Cepoi, din perioada în care a fost președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate. Acesta a înțeles că este important ca pacienții să aibă un cuvânt de spus în ce privește deciziile legislative medicale, în elaborarea procedurilor și protocoalelor din spitale, evident, din punctul de vedere al beneficiarilor acestora. Pentru că, într-adevăr, într-o societate normală, pacienul trebuie să fie direct implicat, pentru că el vede și simte lucrurile din interior, practic le trăiește“, a comentat pentru Ziarul de Iași Cezar Irimia, președintele Alianței Pacienților Cronici din România, alianță care, de altfel, a și are un reprezentant în C.N.S.P.

Principalele obiective ale Consiliului sunt: formarea și implementarea culturii siguranței pacientului în rândul profesioniștilor din sănătate; formarea și implementarea culturii calității și siguranței serviciilor de sănătate în rândul pacienților și aparținătorilor; activități de cercetare specifice asigurării calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului. „Mi-am dorit ca pacienții să fie implicați direct în acest proiect. Pentru că era demult momentul să depășim atitudinea paternalistă, astfel încât, realmente să fim parteneri cu pacientul. Vocea pacientului trebuie auzită. Atunci când vorbim de siguranța pacientului, dacă nu îl implici și pe el nu poți vorbi de parteneriat.

 » Aflați mai multe informații aici.


Distribuiți acest articol!

S-ar putea să-ți placă și...