Vânzările digitale din România au înregistrat cea mai rapidă creștere din Europa Centrală și de Est (studiu)

Comerțul electronic („e-commerce”) din România a înregistrat cea mai rapidă creștere din Europa Centrală și de Est, potrivit unui studiu bancar global. „COVID-19 a dus la un avans semnificativ al digitalizării, România fiind printre economiile europene cu cea mai rapidă creştere în privinţa utilizării serviciilor digitale în sistemul bancar”, susţin autorii studiului. „Printre cele mai relevante funcţionalităţi se numără personalizarea serviciilor şi ofertelor sau conectarea la ecosisteme de servicii adiacente (financiare şi non-financiare). Acestea din urmă se află la un stadiu incipient pe piaţa din România”, susţin autorii cercetării care poartă marca McKinsey Global Annual Banking.Analizele McKinsey evidenţiază că băncile din România au înregistrat creşteri semnificative în 2020-2021 pentru segmentul de vânzări digitale, dar punctul de plecare a fost unul foarte jos, comparativ cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est (procentul vânzărilor digitale a fost de circa 10% în România, în comparație cu aproape 25% în restul regiunii studiate), scrie Agerpres.De asemenea, cea mai mare parte a avansului digital este încă determinat de deschideri de produse simple. „Un model economic eficient, care favorizează creşterea veniturilor din comisioane, cu relevanţă semnificativă pentru România, unde 2/3 din veniturile băncilor sunt încă determinate de venituri din dobânzi (vs. 45% la nivel global)”, menţionează studiul.„Timpul se scurge” pentru băncile cu aspirații mari în mediul digital. „Următorii ani sunt cruciali”Totodată, vânzările digitale, de exemplu, se află încă într-un stadiu incipient în România, dar exemple din Europa Centrală și de Est şi la nivel global arată un potenţial semnificativ pe termen scurt şi mediu.„Există jucători la nivel internaţional cu sisteme şi proceduri bine stabilite pentru adopţia digitală, permiţându-le să atragă 40% din totalul clienţilor prin mediul digital. Inovaţia şi obiectivele bazate pe decizii rapide sunt extrem de relevante atunci când facem diferenţierea între jucătorii de top şi restul (de exemplu, timpul de lansare de produse şi servicii poate fi de două până la patru săptămâni pentru băncile performante faţă de 8 –

 » Aflați mai multe informații aici.