URSS, obiectiv 200 km/h – Ce s-a ales de îndrăznețul proiect al trenului sovietic de mare viteză

​În 1965 sovieticii au început să lucreze la un tren electric de mare viteză și s-au decis să fie mult mai modern decât restul trenurilor din uriașul stat și să ruleze cu 200 km/h între Moscova și Leningrad (St Petersburg). Au fost și reușite inginerești, dar problemele sistemului sovietic s-au simțit, iar numărul de trenuri care au circulat nu a fost mare. Mai jos puteți citi despre unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte feroviare din estul Europei și despre momentul în care aceste trenuri rapide au circulat între cele două orașe. Nu a fost vorba de trenuri rusești, ci de unele occidentale.

Un imperiu care s-a bazat enorm pe trenuri

Trenurile au fost esențiale pentru dezvoltarea Rusiei în ultimii 150 de ani, iar rețeaua feroviară a crescut de la 56.000 acum un secol, la 106.000 km în 1940 și la 145.000 km în 1986 (dintre care 50.000 km erau electrificați).

Rusia țaristă, apoi URSS și apoi Federația Rusă au investit mult în rețeaua feroviară, considerând-o de importanță strategică extraordinară. Rușii se temeau de invazie și calea ferată era modul cel mai rapid de a trimite trupele unde era nevoie. Tot frica de o invazie a chinezilor i-a determinat pe ruși să construiască linii de mii de km mai departe de graniță,

 » Citește tot articolul pe www.hotnews.ro