Un start-up suedez anunță că a reușit rezolvarea unei mari probleme generate de mașinile electrice

Sustenabilitatea mașinilor electrice pe baterii are o mare lacună centrală – deșeurile generate la sfârșitul de viață al acumulatorilor. Un start-up suedez anunță că a reușit să recicleze metalele rare din componența lor, folosindu-le în noi baterii. În perspectivă, se poate ajunge la o economie circulară până aproape de 100 la 100.  Northvolt, o companie suedeză susținută financiar de Volkswagen și Goldman Sachs a anunțat crearea primei celule de baterie cu nichel, cobalt și mangan recuperat din baterii ajunse la finalul ciclului de viață. Efortul de reciclare face parte din programul Revolt al companiei, care se concentrează pe formarea unei economii circulare centrate pe aceste metale rare. Catodul de nichel-mangan-cobalt a avut performanțe egale cu celulele fabricate din metale nou extrase.Fabrică pentru reciclarea bateriilorDupă acest succes la nivel de cercetare, Northvolt a anunțat proiectarea unei întregi unități astfel încât să poată recicla 125.000 de tone de baterii anual.Construcția fabricii, numită Revolt Ett, este programată să înceapă în primul trimestru al anului viitor și să devină operațională din 2023. Unitatea va folosi bateriile aflate la sfârşitul duratei de viaţă, precum şi resturi  industriale provenite de la fabrica de acumulatori a Northvolt, care intră în producție pe acest final de an.Potrivit companiei, uzina Revolt va putea recicla materiale, inclusiv litiu, cobalt, mangan și nichel. În plus, materialele plastice, cuprul și aluminiul vor fi, de asemenea, recuperate și recirculate în fluxurile de producție prin terți.De ce sunt metalele „rare”Reciclarea deschide o nouă perpectivă asupra sustenabilității sectorului când piața vehiculelor electrice va ajunge la  maturitate. Atunci, numărul de mașini scoase din circulație va fi apropiat de cel al mașinilor noi. Asta va înseamna că necesarul de materiale virgine va fi foarte mic. Producția poate fi aproape circulară, iar impactul asupra mediul va fi redus la minimum. Va fi un avantaj uriaș în condițiile în care extracția metalelor rare duce la devastarea zonei de minare.

 » Aflați mai multe informații aici.