Un producător român de înghețată acuză marile lanțurile de supermarketuri că vor să îl elimine de pe piață: M-au scos de la raft, deși nu pun aditivi, am preț mai bun

Antreprenoare româncă, Irina Filip, a deschis cu mari eforturi o fabrică de înghețată în comuna Nanov din Teleorman dar acum s-a trezit că afacerea ei este blocată la vânzare și că se încearcă scoaterea sa de pe piață de 7 rețele de hipermarketuri care operează în România.

„Noi am ridicat, cu eforturi greu de imaginat, o fabrică modernă de înghețată, în Teleorman, un județ despre care știți ce spune toată lumea. Am dorit și am reușit să produc în această fabrică, un desert industrial de cea mai înaltă calitate. E fabricat exclusiv din ingrediente naturale, cu lapte proaspăt și fără niciun aditiv. Iar consumatorii chiar îl apreciază”, a declarat Irina Filip, pentru Hotnews.

Antreprenoarea are și propria fabrică de lapte și produse de lapte, tot în Teleorman. Prețurile la care firma ei vinde înghețata sub brandul Cremola sunt semnificativ mai mici decât prețurile produselor similare importate, susține antreprenoarea.

„Am să vă relatez atitudinea a 7 companii de retail, dintre cele 10 care constituie, practic, întregul comerț modern din România”, atrăgea atenția încă din 2020 dna Filip.

Proprietara Cream Land spune că situația sa actuală este următoarea:

“Reteaua Profi și-a deschis platforme logistice la sfârșitul lui 2020, însă refuză sistematic listarea produselor noastre, în ciuda calității net superioare si a preturilor mai accesibile decât ale altor produse din aceeași categorie alimentara pe care le comercializeaza.

Rețeaua CARREFOUR: au listat produsele noastre într-un numar limitat de magazine, pe care nici noi nu îl știam (intrucat au refuzat sa ni-l comunice) si au denuntat unilateral contractul in anul 2022,cu exact o zi inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 81/2022.

Rețeaua KAUFLAND: a comercializat produsele noastre din anul 2020 si pana in 2023, a refuzat in permanenta comunicarea fireasca (privind stocurile sau rulajele) intre retailer si furnizor, iar la inceputul acestui an a recurs la delistarea produselor noastre fără nicio justificare comerciala, invocand o lege (Legea 81/2022) pe care de fapt, o incalca;

Rețeaua PENNY: dupa 3 ani de refuzuri fara niciun argument comercial, a acceptat sa listeze in 2023 un singur produs Cremola, pretinzand ca vrea sa ii testeze vandabilitatea. Ulterior a recurs la aceeasi practică de delistare abuzivă și nelegală a produsului, a refuzat să furnizeze informații concrete și date concludente privind nivelul vânzărilor produsului CREMOLA în magazinele Penny, în contextul în care am transmis în repetate rânduri dovezi ce atestă lipsa produselor de pe rafturile magazinelor din rețeaua Penny exact în perioada în care reprezentanţii rețelei „evaluau” vandabilitatea acestuia;

Rețeaua AUCHAN: a listat produsele noastre în primăvara anului 2019 în 18 hypermarketuri (din 33), am colaborat având această prezență incompletă, vreme de patru luni, dar după ce i-am notificat în mod repetat cu privire la condițiile neconforme de temperatură din mai multe magazine, condiții care deteriorau textura produselor, au oprit comenzile în loc să remedieze problema.

Rețeaua METRO: a listat produsele noastre într-un singur magazin (din cele 32) și refuză extinderea în toată rețeaua, pe motiv că produsele noastre, fiind de o calitate înaltă, ar fi produse „de nișa”.

Rețeaua MEGA IMAGE: ne-a listat produsele intr-un numar limitat de magazine (aproximativ 15% din numarul total) in anul 2020 si încă de atunci insistam si asteptam sa ne extinda prezenta in toate magazinele retelei, lucru care nu s-a intamplat”, relateaază proprietara Cream Land.

HotNews a cerut explicații marilor hipermarketuri iar Carrefour a răspuns că fabrica din Teleorman are cantități prea mici de livrat.

„Este vorba de o persoană care a dezvoltat o mică afacere de producție de înghețată în România (…) prezentă pe rafturile noastre din 2020 până în 2022 și care a fost scoasă de pe rafturi în 2022, având în vedere cerințe logistice excesive în ceea ce privește comenzile minime” – a arătat rețeaua franceză Carrefour.

Autoritățile române nu vor să dea o mână de ajutor.Consiliul Concurenței i-a spus Irinei Filip să aducă ea probe că marii comercianți sunt înțeleși sau abuzează iar Comisia pentru cercetarea abuzurilor din Senat a fixat o primă întâlnire, care s-a amânat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *