Tren rămas fără ușă, în mers. CFR SA: Ușa a căzut singură. CFR Călători vrea să scape de problemele din ogradă
Un tren plin cu pasageri, care circula pe ruta Cluj Napoca – București, a rămas fără o ușă, în mers și a continuat să circule așa. CFR Călători a transmis, după incident, că de vină a fost un utilaj care lucra la infrastructura feroviară și care a smuls ușa. CFR SA, pe de altă parte, spune că are probe că nu așa au stat lucrurile. „Ușa a căzut singură”, spun reprezentanții companiei, care acuză operatorul național că încearcă „să se disculpe de problemele din ograda proprie”.
Scandal de pomină la CFR Călători. Cum a rămas trenul fără ușă
Reprezentanții CFR SA au emis o dezmințire oficială după acuzațiile aduse de CFR Călători și au explicat cum a rămas trenul IR 1836 fără ușă la ultimul vagon.
Reprezentanții CFR SA au emis o dezmințire în contextul acuzațiilor falselor ale CFR Călători la adresa personalului feroviar. Ei au explicat și ce s-a întâmplat cu trenul IR 1836, care a rămas fără ușă la ultimul vagon.
„În cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon. Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public că la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – București Nord, care circulă pe linia alăturată”, potrivit CFR SA.
Cum a căzut ușa trenului
Reprezentanții CFR SA au mai spus că ușa a căzut singură și că acest lucru se vede și în filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație.
„Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ” pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar. Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că “ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului.
Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare, la ieșire din stația Bărăbanț?!Deși CFR Călători a acuzat oficial că „un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că “la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrători și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucișate”, au mai spus reprezentanții CFR SA, potrivit A3.