Stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în parcarea unui magazin din Lugoj

Stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în parcarea unui magazin din Lugoj

E.ON Energie România a pus în funcţiune ultima stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice dintre cele 19 pe care s-a angajat să le instaleze în cadrul proiectului NEXT-E, aceasta fiind amplasată în parcarea magazinului Penny din municipiul Lugoj. Cele 19 stații prevăzute în proiect sunt localizate la: Iași, Tg. Frumos (jud. Iași), Cristești  (jud. Iasi), Roman (jud. Neamț), Piatra Neamț, Tașca (jud. Neamț), Gheorgheni (jud. Harghita), Sovata (jud. Mureș), Târgu Mureș, Bacău, Suceava, Adjud (jud. Vrancea), București (3 stații), Râmnicu Vâlcea, Constanța, Fundulea (jud. Călărași) și Lugoj (jud. Timiș). Staţia de încărcare de la Lugoj are o putere maximă de 77 kW și este de tip fast charge 1×50 kW (curent continuu conectori CCS sau CHAdeMO) + 1×22 kW (curent alternativ conector Type 2), cu 2 locuri de parcare. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 revenind MOL, unul dintre partenerii din acest proiect. Până în prezent, prin intermediul stațiilor NEXT-E instalate de E.ON Energie Romania, posesorii de autovehicule electrice sau hibrid au utilizat peste 46.000 de kWh de energie electrică și au parcurs peste 310.000 de km, impactul asupra mediului fiind o reducere cu 37,2 t de CO2.  Cele mai multe încărcări s-au făcut la stațiile din Iași, Suceava și Roman. Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

 » sursa: ziuadevest.ro