Starea de urgență a dezvoltării regiunii Moldova și Bucovina. Deputat AUR către ministrul Transporturilor: începe construcția A7 în acest an?

Legea A7, în fața ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, și pe masa Comisiei Transporturilor a Camerei Deputaților. În acest context, deputatul AUR, Pușcașu Lucian Florin, lansează 3 întrebări esențiale către ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, care vizează proiectul ce reprezintă „coloana vertebrală” a Moldovei – A7:

Vă mențineți punctul de vedere al Ministerului Transporturilor dat în sedința comisiei economice a Senatului?

Segmentul Siret-Pascani din autostrada A7 este inclus în PNRR?

Sunt prinse sume pentru începerea autostrăzii A7 în bugetul de stat pentru 2021 pentru a începe construcția în acest an?

Totodată, deputatul AUR, solicită menținerea poziției actuale și în comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaților, dar și un factor activ pentru adoptarea legii. Obiectivul de investiții și dezvoltarea infrastructurii rutiere “Autostrada A7- Siret-Suceava-Dolhasca-Paşcani-Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești-Bucureşti” urmează să fie aprobat după ce Ministerul Transporturilor a adoptat un aviz favorabil, iar poziția acestuia a fost transmisă către Comisia Economică a Senatului.

Deputatul Pușcașu subliniază principalele beneficii ale proiectului A7, atât pentru comunitatea locală, cât și pentru economia națională.

Conectivitatea, accesul mediului de afaceri precum și al populației la rețeaua de transport va crește în urma construcției autostrăzii A7 cu consecințe directe privind creșterea economică în regiune. De asemenea, se va micșora numărul oamenilor care își pierd viața în accidente rutiere. Realizarea unei infrastructuri de comunicații rutiere moderne, rapidă și sigură, care să lege Vama Siret de București va conduce la dezvoltarea rapidă a Moldovei și Bucovinei. Transportul mărfurilor  se va face cu costuri mai mici și eficiență sporită iar mobilitatea tinerilor va crește și activitățile turistice se vor dezvolta, forța de muncă ar putea migra cu mai multă ușurință către zone unde există cerere avînd căi de acces mai rapide”, a declarat deputatul Pușcașu.

Proiectul A7 va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație, denumit și “drumul morții” întrucît este cel mai periculos drum, după numărul de accidente cu 10 persoane decedate numai în luna iulie 2021.