Sindicatul Transportatorilor din București: „Nicușor Dan vrea să bage pumnul în gura salariaților”

Sindicatul Transportatorilor din București anunță, într-un comunicat, că ”majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului general, au ales să rămână în continuare pe loc” și îl acuză pe Nicușor Dan că ”vrea să bage pumnul în gura salariaților”.

Sindicatul susține că nu a organizat greva declarată ilegală de Tribunalul București și că ar fi vorba de o încetare voluntară a lucrului de către salariații STB, nemulțumiți de nivelul de salarizare, informeaz[ G4media.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, duminică seara, într-o postare pe Facebook, că depourile STB Colentina și Titan funcționează în interalitate duminică seara și că a primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor.

Redăm mai jos integral comunicatul Sindicatului Transportatorilor din București:

”În cea de-a treia zi de încetare voluntară a lucrului de către salariații de la STB SA, dincolo de tumultul declarațiilor politice ale primarului general al Capitalei Nicușor Dan și de poziția de forță de pe care acesta încearcă să bage pumnul în gura salariaților, adevărata miză fiind destructurarea mișcării sindicale și intimidarea liderilor de Sindicat atât la nivel de STB SA cât și transmiterea unui semnal la nivel național, în loc să se vină cu soluții pentru aplanarea acestui conflict spontan.

Declarațiile belicoase la adresa salariațiilor cărora li se spune că au salarii mari și sunt acuzați de furt de motorină, vânzarea de piese, etc., nu fac decât să radicalizeze poziția salariaților.

Acuzele, insinuările, declarațiile politice, șantajul și amenințările, nu sunt soluții. Aceste lucruri nu ajută la dezamorsarea conflictului. Afirmații ale primarului general care nu sunt reale și încearcă să manipuleze opinia publică afirmând că pierderile zilnice se ridică la peste patru milioane de lei în condițiile în care încasările lunare nu depășesc 15-18 milioane lei.

Afirmațiile primarului general care a politizat acest conflict pentru a deturna atenția, faptul că ne catolaghează ca fiind un Sindicat de tip mafiot și că acest Sindicat își trăiește ultimele zile, confirmă informațiile apărute în ultima perioadă cum că, se caută soluții pentru desființarea Sindicatului Transportatorilor din București.

Înverșunarea cu care actualul director general este menținut în funcție are, așa cum sunt unele articole din presă, legătură cu contractul pentru cele 100 tramvaie de la Astra Arad.

Presiunile care se fac asupra liderilor de Sindicat, declarațiile primarului general prin care amenință liderii de Sindicat cu plângere penală, lucru care s-a întâmplat, ridică un semn de întrebare, dacă ținem seama de celeritatea cu care au demarat cercetările în zilele de sâmbătă, duminecă, luni, care sunt zile libere, s-a soldat cu un dosar penal, iar începând cu data de sâmbătă 22.01.2022, duminecă 23.01.2022, luni 24.01.2022 și marți 25.01.2022, următoarele personae au fost chemate la DGPMB – BPTP pentru declarații: Petrariu Vasile, George Tănase, Constantin Băltărețu, Măneasa Ștefan, Emerico Szabo, Gheorghe Bălan, Tobescu Constantin, Vasile Viorel, Luminița Smeu, Melcea Andrei, Dumitru Viorel, Stan Octavian, Damaschin Costin, Lucian Marinescu și Culcică Florea. Menționăm că ultimele două
personae sunt pensionați de doi, respectiv patru ani.

Pentru o corectă informare vă evidențiem faptul că Sindicatul nostru NU a inițiat și NU a organizat prezentul protest, poziționîndu-se în primul rând ca un factor de echilibru, iar în al doilea rând ca un avertizor, aducând la cunoștința conducerii în permanență, atât nemulțumirile salariaților cât și caracterul din ce în ce mai alarmant al tensiunilor sociale acumulate pe fondul lipsei acute de dialog social, vinovată fiind în acest sens actuala conducere.

Lipsa dialogului real, nerspectarea prevederilor CCM STB SA, refuzul de a demara negocierea unui nou CCM și a asigura o creștere salarială, lipsa unor soluții privind rezolvarea problemelor sesizate prin adresele trimise către primarul general, Consiliul de Administrație și Directorul general legat de condițiile de muncă ( capete de linii, depouri, autobaze și celelalte entități), creșterea alarmantă a bolilor profesionale, reducerea Planului de reparații la URAC, ritmul de aprovizionare cu piese și subasamble care a condus la majorarea numărului de vehicule imobilizate în mai puțin de un an de zile, la peste 400 vehicule, iar cele din traseu cu mari probleme tehnice, se vede acest lucru în numărul mare de defecte tehnice zilnice, lipsa autorizației cu privire la repausul săptămânal care a expirat la data de 31.12.2021, au fost transmise prin adresele noastre pe care le punem la dispoziția presei, adrese din care reiese că Sindicatul Transportatorilor din București a sesizat riscul iminent al declanșării unui protest precum cel de față, în pofida dorinței Sindicatului nostru de găsire de soluții pentru ca o astfel de situație să fie evitată.

Propunerile de externalizare a unor activități cum ar fi: spălători vehicule, pază, controlori și încasări titluri de călători, mentenanță, au în spate grupuri de interese.

Toate aceste lucruri nu sunt altceva decât dovezi că, de fapt, în spatele susținerii directorului general se află un mare interes al celor care îl susțin.

Ca atare, majoritatea salariaților, în urma amenințărilor primarului general și al directorului general, au ales să rămână în continuare pe loc.”

Context

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, duminică, după ședința Consiliului de Administrație a STB, că ”vremea sindicalismului mafiot în România” a trecut și că angajații STB care au refuzat să iasă pe traseu ieri și azi riscă să le fie desfăcut contractul de muncă.

Primarul Capitalei a mai anunțat că a înființat un număr unic de telefon pentru toți șoferii și vatmanii care vor să iasă la muncă, dar sunt amenințați de sindicat. El a mai spus că angajații care se tem de sindicat vor primi consiliere juridică și a salutat începerea cercetărilor de către parchet. Nicușor Dan a anunțat că STB încasează în jur de 4 milioane de lei pe zi.