ŞEICUL Ahmed Bin Sulayem ar putea INTERVENI în scandalul disponibilizărilor din Port
CNS Cartel ALFA continuă protestele față de disponibilizarea abuzivă de către compania Constanța South Container Terminal (CSCT) a trei operatori de pe macaralele portal de cheu, în frunte cu Pavel Nicolae – liderul Sindicatului Uniport Constanța South. Protestele au avut loc în fața sediului administrativ al operatorului portuar, în fața Prefecturii Constanța, dar s-au mutat şi la București, în fața Ambasadei Emiratelor Arabe, solicitându-se intervenția șeicului Ahmed Bin Sulayem – conducătorul concernului DP World care operează terminalul portuar.
Vasile Zelca, președintele județean al Sindicatului Național al Polițiștilor și al Personalului Contractual (SNPPC), a declarat pentru reporterii Replica faptul că angajatorul a invocat reorganizarea posturilor pentru a scăpa subtil de liderul de sindicat. “Colegul nostru, lider de sindicat, este vertical şi vocal şi a deranjat noua conducere a CSCT prin luările de poziţie. Pentru a fi mascată îndepărtarea lui şi alţi doi macaragii au fost concediaţi, cu toate că au avut rezultate foarte bune”, a explicat Zelca.
“A fost o rea intenţie”
Potrivit declaraţiilor preşedintelui judeţean al SNPPC, firma ar fi avut nevoie de 36 de lucrători şi cu toate acestea, trei dintre ei au fost concediaţi. “Deşi au nevoie de 36 de lucrători, acum sunt doar 28. Prea puţini pentru că cei 28 sunt chemaţi la ore suplimentare de muncă.
Am făcut sesizări şi la ITM. După ce au fost concediaţi cei trei, CSCT a scos la concurs alte patru funcţii de dispecer. Dacă invoci reorganizare, de ce scoţi alte funcţii la concurs? Ceva nu se leagă, nu e în regulă. Motivul că a venit pandemia şi fac restructurări pentru că s-a redus volumul de marfă este unul pueril. Ei voiau, defapt, să scape de acest lider sindical vocal”, a mai adăugat Vasile Zelca.
“Vom încerca să ducem la nivel mondial acest protest”
Protestatarii au solicitat conducerii DP World din Emiratele Unite Arabe să vină în control la Constanţa. “Am trimis documente către conducerea DP World din Emiratele Unite Arabe. Ne dorim să vină un reprezentant al firmei în control, să discutăm cu cărţile pe masă ca să afle şi conducerea de la nivel central despre abuzurile care se fac la noi. Au fost controale de la ITM, au fost constatate nereguli. Vom continua protestele, vom încerca să ducem la nivel mondial acest protest. Vom face notificări către toate sindicatele unde DP World are terminale pentru ca şi ei să se asocieze peotestelor”, a mai declarat Zelca.
Decizia ridică semne de întrebare
Decizia de concediere, prin restructurarea celor trei posturi de operator de macara (din aproximativ 450 de posturi ocupate la nivel de companie), ridică multe semne de întrebare, având în vedere următoarele aspecte: Compania Constanța South Container Terminal (CSCT) anul trecut a avut un profit net de peste 9 milioane de euro, iar anul acesta, operațiunile au continuat în aproape același ritm (datele oficiale arată o scădere cu doar 7% a activității comerciale în port pe primele șapte luni ale anului); În timp ce concedia trei macaragii, compania a chemat în continuare salariați din timpul liber (inclusiv macaragii) pentru a efectua ore suplimentare; Pavel Nicolae, liderul Sindicatului Uniport Constanța South, fusese declarat în 2007 (înainte de a deveni lider de sindicat) cel mai performant operator de macara portal de cheu din întregul concern internațional DP World.
Reprezentanţii firmei Constanţa South Container Terminal nu vor să îşi schimbe decizia
Cu toate că protestatarii consideră abuzivă concedierea celor trei, conducerea firmei Constanţa South Container Terminal nu vor să audă de nici un fel de negociere, în cele două întâlniri de până acum între cele două părţi implicate neajungându-se la nici un consens.
Diana MAXIMIUC