Șeful ANPC, despre rețeaua Lidl: „Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț, este corigentă la cântar și nu numai

Două magazine Lidl din Galați au fost propuse pentru închidere în următoarele 6-12 luni. „Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț, a transmis Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor anunță că „a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL”.

În județul Galați, comisarii CJPC au verificat toate cele șase magazine din județ. În urma neregulilor constatate, inspectorii au aplicat 19 amenzi contravenționale în valoare de 161.000 lei, cinci avertismente și oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme.

Horia Constantinescu: Lidl este corigent la cântar și nu numai!


„Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a transmis Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Potrivit unui comunicat de presă al Protecției Consumatorului Galați, dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm: „comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel cântărit, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat, comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I, condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare”.

De asemenea, s-au constatat reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate , strat gros de praf pe sticlele de ulei de măsline, neigienizarea rafturilor de depozitare pâine, utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător, comercializarea unor produse cosmetice fără a avea traducerea în limba română a informațiilor de pe etichetă, prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (prosciutto) în raport cu cele reale (șuncă de porc fiartă).