Salarizarea profesorilor în funcție de performanțe. Ce variante ia în calcul Ministerul Educației

Ministerul Educației trebuie să discute cu sindicatele despre salarizarea pe bază de performanță în sistemul de învățământ. Sarcina a fost trasată de premierul Marcel Ciolacu, în ședință de Guvern.

Salarizarea din sistemul de Educație trebuie să se facă în baza unor criterii de performanță, este principala recomandare a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică(OCDE). Astfel, profesorii ar urma să fie plătiți în funcție de realizările pe care le au în activitatea cu elevii. Sindicaliștii din Educație va avea propuneri, în acest sens, a subliniat premierul Marcel Ciolacu.

Salarizarea din sistemul de Educație pe bază de performanță. Ce a i-a cerut premierul Marcel Ciolacu ministrei Ligia Deca

Raportul întocmit de OCDE include 18 recomandări cadru și zeci de măsuri detaliate pe care autoritățile centrale trebuie să le adopte, pentru ca sistemul de învățământ să se dezvolte la standarde europene. Pe lângă plata profesorilor în funcție de performanțe, OCDE propune protocoale la nivel administrativ care să echilibreze bugetele unităților de învățământ, cu precădere în mediile defavorizate.

Să preluaţi propunerile OCDE privind salarizarea pe bază de performanţă în învăţământ şi să le discutaţi rapid cu sindicatele. Ca să aderăm la OCDE, obiectiv strategic al României, trebuie să îndeplinim această cerinţă legitimă. Şi ştiu că toţi părinţii elevilor din România au aceeaşi aşteptare de la sistemul de învăţământ!”, a declarat premierul Marcel Ciolacu, în ședința de Guvern, joi, 7 martie.

Sindicaliștii din Educație au menționat, în repetate rânduri, că majorarea salariilor profesorilor trebuie să fie netă, cu precădere pentru cei care sunt debutați. Pentru creșterea salariilor, profesorii au declanșat grevă generală în primăvara anului 2023 și au amenințat cu boicotarea examenelor naționale. Sindicaliștii avertizează că pentru buna desfăşurare a procesului educaţional, atât în învăţământul preuniversitar, cât şi în învăţământul superior, presupune asigurarea resursei umane necesare, în funcţie de nevoi, indiferent de natura postului care s-a vacantat sau se va vacanta.

Sindicaliștii amintesc că acţiunile de protest din primăvara şi din vara anului trecut au fost generate de starea generală de nemulţumire a salariaţilor din învăţământ, „desconsideraţi sistematic în ultimii ani”.