PSD a pompat 50 de milioane de euro din bani publici în campanie, dar nu a reușit să se califice în ultima etapă a alegerilor prezidențiale

Cu 19% din voturi, liderul PSD Marcel Ciolacu este cel mai slab candidat social democrat în 34 de ani de alegeri. Este prima dată când PSD nu are candidat în turul 2 al alegerilor prezidențiale. În urma rezultatelor, Marcel Ciolacu a demisionat de la șefia PSD, partid pe care l-a condus în ultimii cinci ani – timp în care a plătit peste 250 de milioane de lei (50 de milioane de euro), bani publici, pentru a-și cumpăra imagine pozitivă în presă pentru el și PSD, arată o investigație Snoop.ro.

  • PSD a plătit cei mai mulți bani pentru promovarea în presă și propagandă în ultimii cinci ani. A fost singurul partid care nu a oferit informații despre site-urile cu care a încheiat contracte.
  • Deși Marcel Ciolacu a susținut în mai multe conferințe de presă că este un adept al transparenței, a ascuns mereu destinația banilor și a refuzat să răspundă solicitărilor presei. A ignorat avertismentele organismelor internaționale care au criticat secretomania contractelor.
  • PSD folosește agenții precum Vertigo Events și Concept Media Management pentru a cumpăra spațiu în presă, TV și online, evitând transparența. Deși partidele nu pot încheia contracte directe cu televiziunile în afara campaniei, o fac cu site-urile acestora.
  • Articolele comandate de PSD nu au fost marcate ca publicitate politică de toate site-urile cu care au avut contract. Articole la indigo, laudative la adresa lui Marcel Ciolacu, au apărut pe mai multe site-uri în ultimii ani. În spatele strategiei privind comunicarea PSD se află Bogdan Popescu, omul care stabilește bugetele pentru presă, conform informațiilor obținute de site-ul de investigați Snoop.ro.
  • Singurele informații oferite presei în timpul mandatului lui Marcel Ciolacu au fost despre contractele încheiate de Viorica Dăncilă, fost președinte PSD și candidat la prezidențiale, care a luat în urmă cu cinci ani, 22.26% din voturi.
  • Marcel Ciolacu a promis, în aprilie 2022, că va publica numele site-urilor cu care are contracte PSD și va schimba legea pentru ca publicitatea politică să fie marcată. A promis, dar nu a făcut nimic în acest sens.

50 de milioane de euro, suma cheltuită de PSD în ultimii cinci ani, reprezintă bugetul unei redacții independente pentru cel puțin 50 de ani.

Toate detaliile, pe Snoop.ro