Probleme la metrou, între Romană și Universitate. Călătorii au fost evacuați, după ce un vagon s-a defectat între stații

Au fost din nou probleme la metrou, în această dimineață. Călătorii unui tren care circula în direcția Piața Unirii au fost evacuați, după ce garnitura s-a defectat între stațiile Piața Romană și Universitate. Potrivit reprezentanților Metrorex, trenul a avut probleme la sistemul de frânare.

Mecanicul a decis debarcarea călătorilor în stația Universitate și retragerea trenului în depou pentru verificări și remediere. Călătorii au fost preluați de următorul tren sosit în stație.

„Metrorex informează că astăzi, 21.07.2022, la ora 9:05, un tren care se deplasa dinspre stația Universitate spre Stația Piața Romană a întâmpinat o problemă tehnică, astfel mecanicul a decis debarcarea călătorilor în stația Universitate și retragerea trenului în depou pentru verificări și remediere. Călătorii au fost preluați de următorul tren sosit în stație”, au transmis reprezentanții Metrorex într-un comunicat.

Compania a precizat că, că în urma incidentului, nu a fost pusă în pericol în niciun moment siguranța călătorilor.

Neplăcerile pasagerilor sunt cauzate de datoriile pe care le are Metrorex faţă de firma care asigură mentenanţa garniturilor de tren. Pentru că are de primit peste 170 de milioane de lei, compania Alstom nu mai verifică decât 39 din cele 82 de trenuri. Suspendarea serviciilor de mentenanţă obligă regia de stat să retragă din circulaţie mai bine de jumătate din garnituri.

„Fără revizii, trenurile nu au voie să circule. Dat fiind că în momentul acesta s-a redus volumul de lucrări, se reduce şi numărul de trenuri disponibile în circulaţie. În mod normal, un contract trebuie să meargă aşa cum este contractat, dar în cazul în care sunt dispute de tipul acesta şi plăţile nu se fac, se întâmplă”, a explicat Mihai Croicu, expert transporturi.

Metrorex şi Alstom se ceartă, călătorii suferă


Neînţelegerile dintre Metrorex şi Alstom sunt mai vechi, dar până acum nu s-au luat decizii radicale. „Au mai fost întârzieri de plată de tipul acesta, au mai fost discuţii contractuale. Nu cred că s-a mai ajuns vreodată la reducerea parcului circiulant atât de mult. Dar au mai fost probleme legate de plată, probleme legate de alocări de subvenţie sau probleme cu bugetele”, a precizat Mihai Croicu, expert transporturi.

Compania franceză care asigură mentenanţa de 18 ani a dat Metrorex în judecată la Tribunalul Bucureşti. Conducerea metroului susţine că face demersuri pentru rezolvarea situaţiei, dar avertizează că timpii de succedare a trenurilor ar putea creşte, pe măsură ce garniturile vor atinge limita de efectuare a reviziei.

Sursa foto: Observator News