Prețul ajutorului pentru Ucraina acordat de PSD și PNL: în Portul Constanța se mai intră doar cu programare

România a devenit una dintre principalele rute de tranzit pentru cerealele din Ucraina, iar asta a condus la o supraaglomerare a Portului Constanța, dar și la nemulțumiri majore ale transportatorilor români, informează Mediafax.


Pe acest fond, transportatorii mai primesc o veste: accesul în portul Constanța se va face, din 16 octombire, doar pe bază de programare electronică pentru camioanele de transport de marfă, a anunțat, vineri, Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Accesul în portul Constanța al camioanelor cu masa maximă ce depășeste 12 tone va fi permis doar în baza rezervării realizate în cadrul aplicației informatice Soluție completă de management și automatizare acces camioane în Portul Constanța, conform prevederilor Regulamentului portuar al porturilor maritime românești aflate în administrarea CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Care este scopul aplicației


Scopul acestei aplicații îl reprezintă managementul traficului auto greu, precum și soluționarea situațiilor neconforme sau situații în care traficul în port poate să fie îngreunat.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța pune la dispoziție, gratuit, atât soluția informatică, cât și posibilitatea de integrare sau interconectare API cu soluțiile informatice existente în portofoliul operatorilor portuari.

Până în acest moment, 177 companii care își desfășoară activitatea în portul Constanța (Zona Constanța, Zona Midia, Zona Mangalia și Zona Basarabi) sunt înregistrate în cadrul aplicației.

Astfel, toți transportatorii cu activitate în Portul Constanța își rezervă prin intermediul acestei aplicații intervalul orar pentru activitatea de încărcare sau descărcare la operatorul către care se îndreaptă, accesul fiind validat ulterior de către operatorul portuar respectiv.

Soluția informatică a intrat în faza de testare, din luna august 2023, perioadă în care au fost operate mai multe ajustări, conform propunerilor venite din partea comunității portuare și a celor constatate de echipa CN APM.