O fabrică mai puțin, 700 de șomeri în plus: bilanțul tăcut al incompetenței economice din ultimii 30 de ani!

Aproape 700 de angajați vor rămâne fără loc de muncă după ce compania americană Greenbrier a decis să închidă fabrica de vagoane Astra Rail din Arad, din cauza dificultăților economice și logistice.

Fabrica de vagoane de marfă Astra Rail Industries din Arad, deținută de compania americană Greenbrier, își va opri definitiv activitatea la sfârșitul lunii iunie. Anunțul a fost confirmat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Arad, care a fost notificată luni în legătură cu disponibilizarea colectivă a 699 de angajați, dintr-un total de 777.

„AJOFM Arad a primit, astăzi (luni – n.r.), o notificare de concediere colectivă din partea unei companii de fabricare material rulant. Vor fi afectați 699 de salariați din totalul de 777 câți sunt la filiala din județul Arad”, a declarat Mihaela Jude, purtătorul de cuvânt al instituției, pentru Agerpres.

Decizia vine în contextul unor provocări majore întâmpinate de companie pe piața locală. Potrivit comunicatului transmis de Greenbrier, închiderea fabricii a fost determinată de presiuni crescânde în industria de profil, costuri operaționale ridicate în comparație cu celelalte unități și dificultăți logistice generate de infrastructura învechită și amplasarea urbană.

În România, Greenbrier mai deține două fabrici funcționale, la Caracal și Drobeta Turnu Severin, care vor prelua comenzile actuale și unde compania intenționează să continue investițiile.

„Această realiniere strategică întărește angajamentul pe termen lung al Greenbrier față de linia de producție de vagoane din România. Compania intenționează să continue să investească în aceste unități de lucru pentru a sprijini dezvoltarea acestora pe termen lung”, se menționează în comunicat.