Ministrul Transporturilor refuză să rezolve problema podului peste Siret, semnalată de senatorul AUR Dorinel Cosma

Soluții pentru mai multe lucrări de infrastructură abandonate din județul Botoșani și deblocarea investițiilor la podul peste Siret, între Talpa și Zamostea. Acestea au fost cererile adresate de către senatorul AUR Dorinel Cosma ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu. Solicitarea a primit răspuns, însă Vîlceanu susține că drumurile de interes județean sunt administrate de Consiliile Județene, iar Ministerului Transportului nu este competentă să soluționeze problema semnalată.

Obiectul de activitate al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere constă în administrarea și întreținerea rețelei de autostrăzi și drumuri naționale din România. Conform art.22 din OG nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, drumurile de interes județean sunt administrate de Consiliile Județene, iar drumurile de interes local de către Consiliile Locale, pe raza administrativ teritorială a acestora. Podul peste Siret, dintre localitatea Zamostea (județul Suceava) și localitatea Talpa (județul Botoșani), este situat pe un drum județean. În acest context, pentru informații trebuie să vă adresați celor două consilii județene„, se arată în răspunsul ministrului interimar al Transporturilor Dan Vîlceanu.

Podul peste Siret între localitățile Talpa, din județul Botoșani, și Zamostea, din județul Suceava, a fost început în 1995 și abandonat în 2004. Construirea acestui pod din beton armat ar scurta distanţa parcursă între cele două judeţe cu 15 kilometri, mai mult decât atât, ar fi cel mai sigur pod rutier de peste râul Siret, care face legătura între județele Botoşani (Talpa) şi Suceava (Zamostea).

În interpelarea inițială, Cosma a întrebat care este stadiul lucrărilor, în prezent, la podul peste Siret între localitățile Talpa și Zamostea, care sunt fondurile alocate de ministerul Transporturilor, dar și care este perioada estimativă de finalizare a lucrărilor.