Ministerul Muncii face primul pas în direcția soluționării online a solicitărilor primite de la cetățeni. Licitație IT estimată la aproape 60 milioane de lei

Ministerul Muncii a lansat o licitație estimată la 58,6 milioane de lei, fără TVA, pentru servicii necesare realizării unui sistem informatic integrat în cadrul proiectului “HUB de Servicii MMSS – SII MMSS”, cod SMIS 130963. Proiectul va permite interacțiunea online a cetățeanului cu ministerul și cu instituțiile aflate în subordine, coordonare sau autoritate și a fost estimat la 133,1 milioane de lei, 85% din sumă provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat.

“Obiectivul general al proiectului îl constituie realizarea infrastructurii specifice – sistem informatic integrat, necesar pentru integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate specifice Ministerului Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) astfel încât interacțiunea cetățeanului, atât cu MMSS direct cât și cu instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, să se poată realiza în mediul on-line printr-un singur punct de contact – portalul MMSS, fără deplasare la ghișeu, facilitându-se astfel accesul la o gamă largă de servicii publice electronice, la asistență, consiliere și îndrumare. Acest obiectiv strategic asigură furnizarea serviciilor publice electronice aferente evenimentelor de viață din domeniul muncii, familiei și protecției sociale și aducerea acestora la nivelul minim 4 de sofisticare, conform Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România 2020”, se arată în caietul de sarcini al licitației.

CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Banca Transilvania intenționează să preia Țiriac Leasing IFN

La final, proiectul “HUB de Servicii MMSS – SII MMSS” va permite depunerea on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMSS, crearea modulul e-Asistență Socială, posibilitatea de consultare on-line a dosarelor de către orice cetațean sau întreprindere, constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali,

 » Aflați mai multe informații aici.