Mii de apeluri la Telefonul Copilului 119 în primele zile de când este activ

Mii de apeluri au fost înregistrate la numărul unic 119, Telefonul Copilului, activ din 5 ianuarie, operaţionalizat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a declarat consilierul de stat Mădălina Turza, care a subliniat că acest număr „nu este unul simplu”, operatorii putând afla de unde se face apelul şi numărul celui care sună. Ea a precizat că, în cursul săptămânii viitoare, vor putea fi generate şi statistici.

„Există deja mii de apeluri, nu avem o statistică încă pentru că Serviciul de Telecomunicaţii Seciale încă instalează platforma de colectare a datelor statistice, însă s-au putut observa mii de apeluri date simultan în cele două, trei zile, dar în special pe data de 5 ianuarie. Lumea a sunat ca să vadă cum funcţionează, cum se răspunde. Au fost situaţii în special de verificare. În cursul săptămânii viitoare, vom putea să generăm şi statistici şi să vedem ce cazuri au fost până acum”, a declarat Mădălina Turza.

Numărul 119 este un telefon unic şi gratuit la nivel naţional pentru situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului. Acest număr se află operaţionalizat la nivelul celor 47 de Direcţii Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului care se află în toate judeţele din ţară şi la nivelul celor şase sectoare din Bucureşti. În fiecare, a fost operaţionalizat, înfiinţat un birou cu operatori call-center care funcţionează non-stop. În situaţii grave, apelul este transferat automat către 112.

„Nu este un simplu telefon, este o întreagă infrastructură, o platformă instalată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu ajutorul căreia operatorii pot vedea de unde se sună, numărul apelantului şi, în situaţia în care se confirmă în urma unei proceduri, întrebări specifice pe care aceştia le pun, că este o situaţie gravă, în timp real se deplasează o echipă de intervenţie a Protecţiei Copilului acolo unde se află copilul.

 » Aflați mai multe informații aici.