Lilian Scripnic (AUR): Autostrada Moldovei (A7) este un obiectiv major pentru infrastructura românească                                

Moldova este cea mai puțin dezvoltată zonă din România și are nevoie de investiții importante în infrastructura rutieră și feroviară. Guvernul, în frunte cu Ministerul Transporturilor, în loc să considere că realizarea Autostrăzii Moldovei (A7), este o prioritate, a retrogradat proiectul împreună cu acela al Autostrăzii Unirii (A8), care leagă Transilvania de Moldova.

Decizia este dificil de înțeles, în condițiile în care România este pe ultimul loc în Europa la numărul de kilometri de autostradă raportat la 100.000 de locuitori, iar densitatea de autostrăzi este una din cele mai mici raportată la suprafață. Autostrada Moldovei (A7) ar asigura legătura între Ploiești și Iași, prin tronsoanele Ploiești–Buzău, Buzău–Focșani, Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani, Pașcani-Suceava-Siret.

Deputatul AUR de Galați, Lilian Scripnic, solicită explicații privind stadiul actual al proiectului și cere ministrului Grindeanu să investigheze cauza întârzierilor, ținând cont că dacă Autostrada Moldovei (A7) nu este finalizată până în 2016, nu vom putea accesa fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență.

„Inexistența unui sistem de drumuri modern are impact asupra siguranței participanților la trafic și asupra economiei. Analizele efectuate de instituțiile în domeniu arată că România are în proporție de 90% drumuri cu doar două benzi (câte una pe sens), ceea ce face infrastructura țării una periculoasă pentru șoferi, pasageri, pietoni și alți participanți la trafic. Dezvoltarea unei ample rețele de autostrăzi rezolvă nu doar problema siguranței în trafic, ci asigură și dezvoltarea economică a unei țări. Investitorii străini au avut mereu rețineri în a-și stabili afacerile în România tocmai din cauza lipsei unei infrastructuri moderne și rapide pentru transportul mărfurilor”, a punctat deputatul AUR.

Lilian Scripnic a explicat de ce este necesar ca actualul Guvern să nu rateze oportunitatea de a aloca fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru construirea acestui drum important. În opinia sa, includerea Autostrăzii Moldova (A7) în Planul Național de Redresare și Reziliență, cu o finanțare de 3 miliarde Euro pentru 320 de km, este o șansă pentru România de a rezolva problema majoră în zona de est a țării, oferind o alternativă la drumul european E85, cunoscut pentru numărul mare de accidente grave și foarte grave care se produc.

„În ceea ce privește beneficiile din punct de vedere economic acestea sunt evidente, asigurând o conectare rapidă și sigură a Moldovei cu Bucureștiul și sudul țării”, a mai spus deputatul AUR.