Jumătate dintre șoferii din București nu se simt în siguranță. Majoritatea au fost cel puțin înjurați sau jigniți de alți șoferi – Studiu

Un studiu realizat de un important producător de bere din România cu privire la atitudinea șoferilor și siguranța în trafic a relevat faptul că aproape jumătate dintre conducătorii auto chestionați nu se simt în siguranță.

Studiul, prezentat de Ursus împreună cu reprezentanți ai Poliției Române, a fost realizat, prin telefon, pe un eșantion de 1.200 de persoane deținătoare de permis de conducere și se se intitulează „Atitudini sociale privind riscul în trafic în 2022”.

Așadar, 43 la sută dintre șoferii chetionați au răspuns că nu se simt în siguranță când se urcă la volan, iar 66 la sută au recunoscut că fac manevre riscante, deși sunt conștienți de riscul la care sunt expuși.

În același timp, 28 la sută au dat vina pe infrastructura care îi pune în pericol, iar 61 la sută susțin că, în ultimii patru ani, comportamentul participanților la trafic a devenit foarte agresiv.

Agresivitatea conducătorilor auto este deja bine cunoscută în România, motiv pentru care mulți dintre oameni sunt reticienți când vine vorba despre condus.

Principala problemă ar fi amenințările celorlalți șoferi, urmate de agresiuni verbale sau semne obscene, astfel încât 49 la sută susțin că s-au simțit în pericol, iar 48 la sută au fost jigniți și înjurați.

În plus, alții au trecut și prin momente în care au fost nevoiți să accelereze ca să poată scăpa de vreun șofer recalcitrant. Procentul conducătorilor auto care au fost urmăriți în trafic este de 9 la sută, iar 6 la sută au ajuns să fie scoși din mașină și bătuți.

În acest context, majoritatea respondenților consideră că regulile ar fi respectate dacă ar exista montate camere de monitorizare pe șosele.

Problemele societății noastre nu sunt doar cele prezentate mai sus, ci și alți factori care implică riscul și inconștiența românilor.

Multe accidente s-au produs din vina neatenției, a grabei sau a vitezei. De exemplu, 25 la sută dintre șoferii auto recunosc că vorbesc la telefon fără căști, deși sunt în plină cursă, iar unii dintre ei ”mai pierd vremea” pe internet când e aglomerat.

Nici părinții nu sunt foarte responsabili, astfel încât unul din 10 conducători auto recunoaște că nu își asigură copilul în mașină, mai precis, merg la risc.

Un pahar cu vin „nu omoară pe nimeni”
Totuși, există și șoferi responsabili, cum ar fi șoferii mijloacelor de transpor în comun, șoferii de camioane, Uber sau taxi.

Șoferii români recunosc, totodată, că au mai condus și în situații de criză, uneori chiar și când consumaseră alcool.

Ca urmare, 10 la sută au afirmat că au condus băuți. Un sfert dintre aceștia s-au scuzat că aveau „o urgență”, iar alții au invocat motivul că „nu era o distanță mare de parcurs”.

În timp ce un procent de 16 la sută consideră că berea nu este atât de periculoasă, alți 19 la sută cred că un pahar cu vin „nu omoară pe nimeni”.

În concluzie, mulți dintre șoferii români sunt responsabili pentru incidentele din trafic, fie că este vorba despre accidente, agresivitate sau alte probleme de natura aceasta, motiv pentru care au fost sancționați de polițiștii rutieri.