În timp ce trenurile i-au foc, Cătălin Drulă l-a promovat pe directorul responsabil de securitatea pe calea ferată

În România crește numărul vagoanelor deraiate și cel al trenurilor întârziate, iar ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, l-a promovat pe directorul responsabil de securitatea pe calea ferată, potrivit România Liberă.

Prin Ordinul nr. 1060 din data de 06.08.2021, semnat de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, George Nicu, directorul Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR) este delegat să exercite atribuțiile funcției de director al Organismului de Licențe Feroviare Român (OLFR).

Practic, într-o perioadă în care sunt înregistrate tot mai multe întârzieri și deraieri de trenuri, directorul responsabil pentru securitatea pe căile ferate din țara noastră este promovat de ministrul Transporturilor.

Promovare din concediu

Interesant este că, la data publicării ordinului,  Cătălin Drulă ar fi fost, teoretic, în concediu, potrivit surselor din Ministerul Transporturilor.

„Cu data prezentului ordin, domnul Micu George, director al Autorității de Siguranță Froviară Română – ASFR, execută atribuțiile funcției de director al Organismului de Licențe Feroviare Român”, arată Articolul 1 al Ordinului nr. 1060.

George Micu a fost numit la conducerea OLFR la propunerea directorului unei alte instituții de stat din subordinea Ministerului Transporturilor unde în mass-media au fost prezentate mai multe nereguli, Autoritatea Feroviară Română (AFER).

Pasagerii îngrămădiți în vagoane

În ordinul semnat de ministrul Cătălin Drulă, prin care este numit George Micu șef OLFR, se precizează că decizia vine în urma propunerii directorului AFER.

În timp ce ministrul Trasnporturilor îi promovează pe cei responsabili de siguranța pe căile ferate din țara noastră, noi probleme nu contenesc să apară în trenurile companiilor de stat.

Ieri, trenul IR 1983 al companiei CFR Călători, care a rulat de la Gara de Nord din Capitală la Mangalia a circulat supraaglomerat de la Constanța.

Aceasta, deoarece operatorul feroviar de stat a ales să oprească multe dintre vagoane în Constanța.

Astfel, călătorii care au avut bilete la clasa I, la plecarea din Gara de Nord au ajuns să circule între Constanța și Mangalia în picioare, înghesuiți, fără loc.

Cotidianul național “România liberă” a prezentat probleme, nu cu mult timp în urmă, pe același tren IR 1983 al CFR Călători, care a circulat cu ușile blocate deschis în timp ce rula de la Mangalia la București, după ce a apărut o defecțiune la instalația de aer condiționat din vagoane.

În urmă cu aproape o lună, CFR S.A.  anunța că trenurile de călători care circulă spre şi dinspre Litoral şi-au reluat traficul pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, însă pe intervalul de staţii Ovidiu – Feteşti – Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel.

„Trenurile de călători spre şi dinspre Litoral şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Bucureşti – Constanţa şi retur, traficul desfăşurându-se în condiţii normale (cu tracţiune electrică) până în staţia Ovidiu, staţie din care garniturile sunt tractate cu o locomotivă Diesel până în staţia Bărăganu, de unde îşi continuă călătoria, în condiţii normale de trafic, cu locomotivele electrice. Menţionăm faptul că această măsură are drept scop reluarea circulaţiei pe ruta directă Bucureşti – Constanţa şi retur, evitând astfel redirecţionarea trenurilor pe variantele ocolitoare şi reducerea minutelor de întârziere acumulate în graficul de circulaţie”, preciza CFR S.A..